Artículos (13) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2013

  1. 16 rincones imprescindibles de San Cristóbal de La Laguna (Unesco Worl Heritage Site)

    Nerter: Revista dedicada a la literatura, el arte y el conocimiento, Núm. 21, pp. 52-69

  2. CLIL in Pharmacy: A case of collaboration between content and language lecturers

    Language Value, Vol. 5, Vol. 1, pp. 107-128

  3. Constraints on English middle structures: a Lexical-Constructional analysis

    Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Núm. 27, pp. 220-240

  4. Contemporary Masculinities in the First Person: Introduction

    Revista Canaria de Estudios Ingleses, Núm. 66, pp. 9-10

  5. English for physiotherapy, physiotherapy for english: A synergistic approach

    Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, Núm. 13

  6. Enriching the “rags-to-riches” myth: James yates, a black american in the international brigades

    Black Scholar, Vol. 43, Núm. 1-2, pp. 43-51

  7. Grammaticalization vs. Lexicalization: The Functional Discourse Grammar View

    Revista Canaria de Estudios Ingleses, Núm. 67, pp. 97-121

  8. Introduction: Appraising the Theory of Functional Discourse Grammar with Kees Hengeveld

    Revista Canaria de Estudios Ingleses, Núm. 67, pp. 9-12

  9. Listening to the voice of the translator: A description of translator's notes as paratextual elements

    Translation and Interpreting, Vol. 5, Núm. 2, pp. 149-162

  10. Luis Alexis Amador Rodríguez, La derivación nominal en español. Nombres de agente, instrumento, lugar y acción

    Zeitschrift für romanische Philologie, Vol. 129, Núm. 1, pp. 231-234

  11. Memories that turn into tall tales of magic rings and men caring for one another: an interview with Michael Messner

    Revista Canaria de Estudios Ingleses, Núm. 66, pp. 65-72

  12. The Finkler Question: Very Funny is Very Serious

    Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Vol. 35, Núm. 1, pp. 85-101

  13. The Teaching of Academic Writing to English as a Second Language Students: A Functional Genre-Based Approach

    LFE: Revista de lenguas para fines específicos, Núm. 19, pp. 341-364