Departamento
Filología Inglesa y Alemana
Artículos (13) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2013
-
16 rincones imprescindibles de San Cristóbal de La Laguna (Unesco Worl Heritage Site)
Nerter: Revista dedicada a la literatura, el arte y el conocimiento, Núm. 21, pp. 52-69
-
CLIL in Pharmacy: A case of collaboration between content and language lecturers
Language Value, Vol. 5, Vol. 1, pp. 107-128
-
Constraints on English middle structures: a Lexical-Constructional analysis
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Núm. 27, pp. 220-240
-
Contemporary Masculinities in the First Person: Introduction
Revista Canaria de Estudios Ingleses, Núm. 66, pp. 9-10
-
English for physiotherapy, physiotherapy for english: A synergistic approach
Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, Núm. 13
-
Enriching the “rags-to-riches” myth: James yates, a black american in the international brigades
Black Scholar, Vol. 43, Núm. 1-2, pp. 43-51
-
Grammaticalization vs. Lexicalization: The Functional Discourse Grammar View
Revista Canaria de Estudios Ingleses, Núm. 67, pp. 97-121
-
Introduction: Appraising the Theory of Functional Discourse Grammar with Kees Hengeveld
Revista Canaria de Estudios Ingleses, Núm. 67, pp. 9-12
-
Listening to the voice of the translator: A description of translator's notes as paratextual elements
Translation and Interpreting, Vol. 5, Núm. 2, pp. 149-162
-
Luis Alexis Amador Rodríguez, La derivación nominal en español. Nombres de agente, instrumento, lugar y acción
Zeitschrift für romanische Philologie, Vol. 129, Núm. 1, pp. 231-234
-
Memories that turn into tall tales of magic rings and men caring for one another: an interview with Michael Messner
Revista Canaria de Estudios Ingleses, Núm. 66, pp. 65-72
-
The Finkler Question: Very Funny is Very Serious
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Vol. 35, Núm. 1, pp. 85-101
-
The Teaching of Academic Writing to English as a Second Language Students: A Functional Genre-Based Approach
LFE: Revista de lenguas para fines específicos, Núm. 19, pp. 341-364