Departamento
Psicología Evolutiva y de la Educación
Publicaciones (22) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2020
-
Alcohol, otras Drogas y Salud Mental en Población Femenina Penitenciaria
Anuario de psicología jurídica, Núm. 30, pp. 47-53
-
Assessing Foundational Reading Skills in Kindergarten: A Curriculum-Based Measurement in Spanish
Journal of Learning Disabilities, Vol. 53, Núm. 2, pp. 145-159
-
Confirmatory factor analysis of the indicators of basic early math skills
Current Psychology
-
Creativity and emotions: A descriptive study of the relationships between creative attitudes and emotional competencies of primary school students
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 11
-
Detection of behavioral and emotional disorders in residential child care: Using a multi-informant approach
Children and Youth Services Review, Vol. 108
-
Early intervention with parents of children with autism spectrum disorders: A review of programs
Children, Vol. 7, Núm. 12
-
Eficacia de una intervención en alfabetización basada en la evidencia para niños hispanoparlantes con riesgo lector de niveles socioeconómicos vulnerables
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 18, Núm. 50, pp. 201-222
-
Electrifying discourse: Anodal tDCS of the primary motor cortex selectively reduces action appraisal in naturalistic narratives
Cortex, Vol. 132, pp. 460-472
-
Estrategias Cognitivas de Aprendizaje y Estrategias de Control en el Estudio y su relación con el rendimiento académico en estudiantes de Psicología de la Universidad de La Laguna
Revista de investigación en educación, Vol. 18, Núm. 3, pp. 304-315
-
Exploring the Co-occurrence of Manual Verbs and Actions in Early Mother-Child Communication
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Improving adolescent lifestyles by promoting socioemotional competences in a community-based intervention programme
European Journal of Developmental Psychology, Vol. 17, Núm. 6, pp. 965-983
-
Inclusión social y satisfacción vital de los jóvenes extutelados
Pedagogía social: revista interuniversitaria, Núm. 35, pp. 101-111
-
Neglectful maternal caregiving involves altered brain volume in empathy-related areas
Development and Psychopathology, Vol. 32, Núm. 4, pp. 1534-1543
-
Parental satisfaction with the support received during the early childhood by paediatric team: Development and validation of a questionnaire
Revista Espanola de Salud Publica, Vol. 94, pp. E1-E14
-
Patterns of individual change and program satisfaction in a positive parenting program for parents at psychosocial risk
Child and Family Social Work, Vol. 25, Núm. 2, pp. 230-239
-
Pre-service teachers’ implicit theories of learning to write
European Journal of Teacher Education, Vol. 43, Núm. 2, pp. 165-190
-
Recursos activados en los Proyectos Educativos Individualizados en acogimiento residencial
Trabajo social global - Global Social Work: Revista de investigaciones en intervención social, Vol. 10, Núm. 19, pp. 180-200
-
Revisión de evidencias de las técnicas de DIR/Floortime™ para la intervención en niños y niñas con Trastornos del Espectro del Autismo
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 51, Núm. 2, pp. 7-32
-
Screening instruments for early detection of autism spectrum disorder in spanish speaking communities
Psicothema, Vol. 32, Núm. 2, pp. 245-252
-
Teaching Reading: A Case Study Through Mixed Methods
Frontiers in Psychology, Vol. 11