Instituto Universitario de Investigación Social y Turismo
Instituto de investigación
José Alberto
Martínez González
Profesor Titular Universidad
Publicaciones en las que colabora con José Alberto Martínez González (31)
2024
-
Coordination of complementary tourism supply through a destination card: The pursuit of profitability in the presence of a foreign tour operator
Tourism Economics, Vol. 30, Núm. 5, pp. 1166-1188
-
La competitividad turística a través del World Economic Forum y el modelo de Rasch: el caso de España
Competitividad y gestión sostenible de los destinos turísticos (Tirant Humanidades), pp. 35-49
-
Should antitrust regulators be wary of inter-firm coordination agreements through a tourism destination card?
Tourism Economics, Vol. 30, Núm. 2, pp. 324-344
2022
-
Artisan gastronomy in tourist destinations: a business opportunity
Artisan Entrepreneurship (Emerald Group Publishing Limtied), pp. 161-170
-
Consumer Loyalty
Encyclopedia of Tourism Management and Marketing: Volumes 1-4 (Edward Elgar Publishing Ltd.), pp. 731-734
-
Customer Behaviour
Encyclopedia of Tourism Management and Marketing: Volumes 1-4 (Edward Elgar Publishing Ltd.), pp. 721-724
-
El efecto de la transversalidad de la comunicación y la inteligencia emocional en el grado de turismo
Journal of the Academy, pp. 92-110
-
Predicting the Entrepreneurial Behaviour of Starting Up a New Company: A Regional Study Using PLS-SEM and Data from the Global Entrepreneurship Monitor
Mathematics, Vol. 10, Núm. 5
-
Service Marketing Mix
Encyclopedia of Tourism Management and Marketing: Volume 1-4 (Edward Elgar Publishing Ltd.), pp. 2713-2715
-
Tourism Industry
Encyclopedia of Tourism Management and Marketing: Volume 1-4 (Edward Elgar Publishing Ltd.), pp. 430-433
-
Tourism Marketing Communications
Encyclopedia of Tourism Management and Marketing: Volume 1-4 (Edward Elgar Publishing Ltd.), pp. 444-446
2021
-
Influence of site personalization and first impression on young consumers’ loyalty to tourism websites
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 3, pp. 1-18
-
Millennials’ support for tourism development: the effect of market orientation by governments
Tourism Review, Vol. 76, Núm. 4, pp. 858-870
-
Study of the tourism competitiveness model of the world economic forum using rasch’s mathematical model: The case of portugal
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 13
-
Young consumers’ intention to participate in the sharing economy: An integrated model
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-22
2020
-
Influence of young consumers’ external and internal variables on their e-loyalty to tourism sites
Journal of Destination Marketing and Management, Vol. 15
-
Investigaciones actuales en ciencias sociales y en turismo
Tirant lo Blanch
-
La imagen y empoderamiento de la mujer en el sector turístico
aDResearch: Revista Internacional de Investigación en Comunicación, Núm. 22, pp. 164-175
2019
-
Caso 18. Agencia de Promoción Turística de Centroamérica: un modelo de gestión de la promocióndel multidestino turístico
100 soluciones a 50 problemas para la gestión turística de empresas en Iberoamérica: manual de casos reales (Síntesis), pp. 289-307
-
Caso 19. Claves para el éxito de las relaciones público-privadas en la gestión turística: el caso de la relación INGUAT-CAMTUR en Guatemala
100 soluciones a 50 problemas para la gestión turística de empresas en Iberoamérica: manual de casos reales (Síntesis), pp. 307-317