Instituto Universitario de Investigación Social y Turismo
Instituto de investigación
José Alberto
Martínez González
Profesor Titular Universidad
Publicaciones en las que colabora con José Alberto Martínez González (26)
2024
-
La competitividad turística a través del World Economic Forum y el modelo de Rasch: el caso de España
Competitividad y gestión sostenible de los destinos turísticos (Tirant Humanidades), pp. 35-49
-
Should antitrust regulators be wary of inter-firm coordination agreements through a tourism destination card?
Tourism Economics, Vol. 30, Núm. 2, pp. 324-344
2023
2022
-
Artisan gastronomy in tourist destinations: a business opportunity
Artisan Entrepreneurship (Emerald Group Publishing Limtied), pp. 161-170
-
El efecto de la transversalidad de la comunicación y la inteligencia emocional en el grado de turismo
Journal of the Academy, pp. 92-110
-
Predicting the Entrepreneurial Behaviour of Starting Up a New Company: A Regional Study Using PLS-SEM and Data from the Global Entrepreneurship Monitor
Mathematics, Vol. 10, Núm. 5
2021
-
Influence of site personalization and first impression on young consumers’ loyalty to tourism websites
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 3, pp. 1-18
-
Millennials’ support for tourism development: the effect of market orientation by governments
Tourism Review, Vol. 76, Núm. 4, pp. 858-870
-
Study of the tourism competitiveness model of the world economic forum using rasch’s mathematical model: The case of portugal
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 13
-
Young consumers’ intention to participate in the sharing economy: An integrated model
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-22
2020
-
Influence of young consumers’ external and internal variables on their e-loyalty to tourism sites
Journal of Destination Marketing and Management, Vol. 15
-
Investigaciones actuales en ciencias sociales y en turismo
Tirant lo Blanch
-
La imagen y empoderamiento de la mujer en el sector turístico
aDResearch: Revista Internacional de Investigación en Comunicación, Núm. 22, pp. 164-175
2019
-
Caso 18. Agencia de Promoción Turística de Centroamérica: un modelo de gestión de la promocióndel multidestino turístico
100 soluciones a 50 problemas para la gestión turística de empresas en Iberoamérica: manual de casos reales (Síntesis), pp. 289-307
-
Caso 19. Claves para el éxito de las relaciones público-privadas en la gestión turística: el caso de la relación INGUAT-CAMTUR en Guatemala
100 soluciones a 50 problemas para la gestión turística de empresas en Iberoamérica: manual de casos reales (Síntesis), pp. 307-317
2018
-
Drivers internos vs externos en la formación de la intención de compra y la e-lealtad de los jóvenes en el turismo
VI Foro Internacional de Turismo Maspalomas Costa Canaria: Congreso Internacional Destinos Turísticos Inteligentes
-
Drivers of the formation of e-loyalty towards tourism destinations
European journal of management and business economics, Vol. 27, Núm. 1, pp. 66-82
-
Tourism research on island destinations: a review
Tourism Review, Vol. 73, Núm. 2, pp. 133-155
2017
-
La lealtad del joven residente a través de las variables que le vinculan con su destino turístico
Cuadernos de turismo, Núm. 39, pp. 455-480
-
The loyalty of young residents in an island destination: An integrated model
Journal of Destination Marketing and Management, Vol. 6, Núm. 4, pp. 444-455