La repetición de la visita como variable clave en los destinos turísticos maduros
- CLADERA MUNAR , MAGDALENA
- Joaquín Alegre Martín Director/a
Universidad de defensa: Universitat de les Illes Balears
Fecha de defensa: 11 de mayo de 2007
- Catalina Natividad Juaneda Sampol Presidente/a
- Andreu Sansó Rosselló Secretario/a
- Jaume García Villar Vocal
- Jorge V. Pérez Rodríguez Vocal
- Víctor Javier Cano Fernández Vocal
Tipo: Tesis
Resumen
Actualment, a nombroses destinacions turístiques, especialment destinacions madures, el percentatge de turistes repetidores és elevat. La repetició de la visita a una destinació se pot interpretar com un símptoma positiu, relacionat amb la fidelitat dels turistes, la satisfacció, la intenció de retorn, les recomanacions a potencials visitants, etc. Malgrat això, també s’ha associat amb la pèrdua d’atractiu per a nous turistes, amb la falta d’incentius per a la millora i actualització del producte turístic i amb la possibilitat de que els turistes repetidores facin una despesa menor. Els objectius generals d’aquest treball consisteixen en estudiar les característiques relacionades amb la repetició, així com els determinants i conseqüències econòmiques d’aquest comportament, amb la finalitat de reflexionar sobre la possibilitat de que el foment de la fidelitat dels turistes cap a la destinació, pugui ésser una estratègia favorable per a la viabilitat de les destinacions madures.