Argitalpenak (95) Ikertzaileren baten partaidetza izan duten argitalpenak

2023

  1. Comparing mnemonic effects of iconic gestures and pictures on word memory

    Quarterly Journal of Experimental Psychology, Vol. 76, Núm. 2, pp. 294-304

  2. Naturaleza del input y procesamiento de la sílaba en palabras en la enfermedad de Parkinson

    Revista de Investigación en Logopedia, Vol. 13, Núm. 2, pp. 54-64

  3. Struggling with L2 alphabet: The role of proficiency in orthographic learning

    Quarterly Journal of Experimental Psychology, Vol. 76, Núm. 12, pp. 2760-2778

  4. The Access to Grammatical Number in Spanish Children and Adults

    Journal of Psycholinguistic Research, Vol. 52, Núm. 6, pp. 2499-2515

  5. The embodied typist: Bimanual actions are modulated by words' implied motility and number of evoked limbs

    PloS one, Vol. 18, Núm. 8, pp. e0289926

  6. Técnicas neurocientificas aplicadas a la salud

    Pirámide

2022

  1. Iconic gestures serve as primes for both auditory and visual word forms

    Gesture, Vol. 21, Núm. 2-3, pp. 296-319

  2. La lectura en el cerebro

    Tendencias actuales en la investigación en lenguaje escrito y sordera (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 47-61

  3. Lectura y aprendizaje de nuevas palabras: evidencia conductual y neurofisiológica

    Neurocognición del lenguaje: más allá de las palabras (Editorial Médica Panamericana), pp. 23-36

  4. Multisession Anodal tDCS on the Right Temporo-Parietal Junction Improves Mentalizing Processes in Adults with Autistic Traits

    Brain Sciences, Vol. 12, Núm. 1

  5. NEUROBIOLOGY OF THE LINGUISTIC FUNCTION: A REVIEW AND IMPLICATIONS FOR APHASIC REHABILITATION

    Psychology, Journal of the Higher School of Economics, Vol. 19, Núm. 4, pp. 684-702

  6. Neurocognición del lenguaje: más allá de las palabras

    Editorial Médica Panamericana

  7. The frequency of word gender as a variable for lexical access in Spanish

    Linguistics, Vol. 60, Núm. 4, pp. 1149-1167

  8. Tool selection based on rigidity in young children: a comparative approach

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 45, Núm. 2, pp. 382-412

2021

  1. Inhibitory effect of positional syllable frequency in Spanish 2nd and 4th grade readers

    Applied Psycholinguistics, Vol. 42, Núm. 1, pp. 1-17

  2. Prolexia. Diagnóstico y detección temprana de la dislexia (2020)

    Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 41, Núm. 4, pp. 216-217

  3. What, Where, When and How of Visual Word Recognition: A Bibliometrics Review

    Language and Speech, Vol. 64, Núm. 4, pp. 900-929