Publications (95) Publications auxquelles un chercheur a participé

2023

  1. Comparing mnemonic effects of iconic gestures and pictures on word memory

    Quarterly Journal of Experimental Psychology, Vol. 76, Núm. 2, pp. 294-304

  2. Naturaleza del input y procesamiento de la sílaba en palabras en la enfermedad de Parkinson

    Revista de Investigación en Logopedia, Vol. 13, Núm. 2, pp. 54-64

  3. Struggling with L2 alphabet: The role of proficiency in orthographic learning

    Quarterly Journal of Experimental Psychology, Vol. 76, Núm. 12, pp. 2760-2778

  4. The Access to Grammatical Number in Spanish Children and Adults

    Journal of Psycholinguistic Research, Vol. 52, Núm. 6, pp. 2499-2515

  5. The embodied typist: Bimanual actions are modulated by words' implied motility and number of evoked limbs

    PloS one, Vol. 18, Núm. 8, pp. e0289926

  6. Técnicas neurocientificas aplicadas a la salud

    Pirámide

2022

  1. Iconic gestures serve as primes for both auditory and visual word forms

    Gesture, Vol. 21, Núm. 2-3, pp. 296-319

  2. La lectura en el cerebro

    Tendencias actuales en la investigación en lenguaje escrito y sordera (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 47-61

  3. Lectura y aprendizaje de nuevas palabras: evidencia conductual y neurofisiológica

    Neurocognición del lenguaje: más allá de las palabras (Editorial Médica Panamericana), pp. 23-36

  4. Multisession Anodal tDCS on the Right Temporo-Parietal Junction Improves Mentalizing Processes in Adults with Autistic Traits

    Brain Sciences, Vol. 12, Núm. 1

  5. NEUROBIOLOGY OF THE LINGUISTIC FUNCTION: A REVIEW AND IMPLICATIONS FOR APHASIC REHABILITATION

    Psychology, Journal of the Higher School of Economics, Vol. 19, Núm. 4, pp. 684-702

  6. Neurocognición del lenguaje: más allá de las palabras

    Editorial Médica Panamericana

  7. The frequency of word gender as a variable for lexical access in Spanish

    Linguistics, Vol. 60, Núm. 4, pp. 1149-1167

  8. Tool selection based on rigidity in young children: a comparative approach

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 45, Núm. 2, pp. 382-412

2021

  1. Inhibitory effect of positional syllable frequency in Spanish 2nd and 4th grade readers

    Applied Psycholinguistics, Vol. 42, Núm. 1, pp. 1-17

  2. Prolexia. Diagnóstico y detección temprana de la dislexia (2020)

    Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 41, Núm. 4, pp. 216-217

  3. What, Where, When and How of Visual Word Recognition: A Bibliometrics Review

    Language and Speech, Vol. 64, Núm. 4, pp. 900-929