Nuria
Gutiérrez Sosa
Publicaciones en las que colabora con Nuria Gutiérrez Sosa (25)
2024
-
Reading Spanish Prosody: The Role of Word Reading and Syntactic Knowledge
Journal of Literacy Research, Vol. 56, Núm. 2, pp. 102-122
2023
-
Identifying preservice teachers’ belief profiles and their performance in a web-based training for writing instruction
Psicología educativa, Vol. 29, Núm. 2, pp. 121-132
2022
-
Reading Curriculum-Based Measures for Universal Screening in Monolingual Spanish First Graders
Early Education and Development, Vol. 33, Núm. 6, pp. 1036-1060
2021
-
Analyzing the role of fidelity of RTI Tier 2 reading intervention in Spanish kindergarten and first grade students
Annals of Dyslexia, Vol. 71, Núm. 1, pp. 28-49
-
Assessing the Efficacy of Tier 2 Mathematics Intervention for Spanish Primary School Students
Early Childhood Research Quarterly, Vol. 56, pp. 281-293
-
Identification of Spanish third graders at risk of math problems: Usefulness of number sense based screening measures
Psychology in the Schools, Vol. 58, Núm. 7, pp. 1416-1431
-
Piloting the response to intervention model in the canary islands: prevention of reading and math learning disabilities
The Spanish Journal of Psychology, Núm. 24
-
Universal Screening in Mathematics for Spanish Students in First Grade
Learning Disability Quarterly, Vol. 44, Núm. 2, pp. 123-135
-
Web-based training program for writing instruction: Preservice teachers’ beliefs profiles and their satisfaction
Psicothema, Vol. 33, Núm. 4, pp. 571-578
2020
-
Assessing Foundational Reading Skills in Kindergarten: A Curriculum-Based Measurement in Spanish
Journal of Learning Disabilities, Vol. 53, Núm. 2, pp. 145-159
-
Pre-service teachers’ implicit theories of learning to write
European Journal of Teacher Education, Vol. 43, Núm. 2, pp. 165-190
-
Universal screening for prevention of reading, writing, and math disabilities in Spanish
Journal of Visualized Experiments, Vol. 2020, Núm. 161, pp. 1-20
2019
-
Implementación del modelo de respuesta a la intervención en población hispanohablante: un desafío a nuestro alcance
Modelo de respuesta a la intervención: un enfoque preventivo para el abordaje de las dificultades específicas de aprendizaje (Pirámide), pp. 393-466
-
Indicadores de progreso de aprendizaje en lectura (IPAL)-1º curso de Educación Primaria
Modelo de respuesta a la intervención: un enfoque preventivo para el abordaje de las dificultades específicas de aprendizaje (Pirámide), pp. 1022-1040
-
Indicadores de progreso de aprendizaje en lectura (IPAL)-2º curso de Educación Primaria
Modelo de respuesta a la intervención: un enfoque preventivo para el abordaje de las dificultades específicas de aprendizaje (Pirámide), pp. 1041-1050
-
Indicadores de progreso de aprendizaje en lectura (IPAL)-Educación Infantil (5 años)
Modelo de respuesta a la intervención: un enfoque preventivo para el abordaje de las dificultades específicas de aprendizaje (Pirámide), pp. 1000-1020
-
Modelo de respuesta a la intervención y lectura: estrategias instruccionales basadas en la evidencia científica
Modelo de respuesta a la intervención: un enfoque preventivo para el abordaje de las dificultades específicas de aprendizaje (Pirámide), pp. 151-202
-
Modelo de respuesta a la intervención y lectura: principales habilidades y detección temprana
Modelo de respuesta a la intervención: un enfoque preventivo para el abordaje de las dificultades específicas de aprendizaje (Pirámide), pp. 109-150
2018
-
CO-276. Number comparison task as a predictor of mathematics learning disabilities in first grade Spanish students
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
-
CO-360. Components of a reading curriculum-based measures for second grade Spanish students
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings