Neuromarketing y Marketing de frontera
NeuroMKT
Universidad de Las Palmas de Gran Canaria
Las Palmas de Gran Canaria, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Las Palmas de Gran Canaria (15)
2022
-
Use of the Social Network Analysis Methodology to Study the Image of Tourist Destinations
Smart Innovation, Systems and Technologies
2021
-
Predicting the intentions to use chatbots for travel and tourism
Current Issues in Tourism, Vol. 24, Núm. 2, pp. 192-210
2020
-
New digital tourism ecosystem: understanding the relationship between information sources and sharing economy platforms
International Journal of Tourism Cities, Vol. 6, Núm. 2, pp. 335-345
-
Social network analysis in tourism for improving marketing strategies. Understanding tourists’ behaviour through their customer journey
European Journal of Tourism Research, Vol. 26, pp. 1-5
2019
-
Estudio de la imagen de las Islas Canarias a través de la metodología de análisis de redes
VII Foro Internacional de Turismo Maspalomas Costa Canaria: Congreso internacional el sector turístico ante el cambio de ciclo
2018
-
Understanding European tourists’ use of e-tourism platforms. Analysis of networks
Information Technology and Tourism, Vol. 20, Núm. 1-4, pp. 131-152
-
Understanding tourists’ leisure expenditure at the destination: a social network analysis
Journal of Travel and Tourism Marketing, Vol. 35, Núm. 7, pp. 922-937
2016
-
Análisis del gasto turístico en relación con las actividades desarrolladas en el destino
XIX Congreso AECIT. Tiempos de cambios en el turismo
-
Travellers 2.0: Motivation, opportunity and ability to use social media
Social Media in Travel, Tourism and Hospitality: Theory, Practice and Cases (Taylor and Francis), pp. 171-187
2015
-
Relación entre estacionalidad y empleo turístico de Canarias en comparación con los principales destinos turísticos del Mediterráneo
III Foro Internacional de Turismo Maspalomas Coasta Canaria
2013
-
Antecedentes del uso de los medios sociales por el turista: motivación, oportunidad y capacidad
Cuadernos de turismo, Núm. 31, pp. 153-173
2012
-
Travellers 2.0: Motivation, Opportunity and Ability to Use Social Media
SOCIAL MEDIA IN TRAVEL, TOURISM AND HOSPITALITY: THEORY, PRACTICE AND CASES (ASHGATE PUBLISHING LTD), pp. 171-187
2011
-
Intentions to use social media in organizing and taking vacation trips
Computers in Human Behavior, Vol. 27, Núm. 2, pp. 640-654
2010
-
Intención de uso de medios sociales en la organización y realización de viajes turísticos
XXII Congreso Nacional de Marketing: Oviedo, del 22 al 24 septiembre de 2010 (ESIC Editorial), pp. 221
-
Motivación, oportunidad y capacidad en el uso de medios sociales en los viajes turísticos
XV Congreso AECIT. Tiempos de cambios en el turismo. Dinámica de transformación del Turismo en el siglo XXI (Asociación Española de Expertos Científicos en Turismo (AECIT))