Alicia
Bruno Castañeda
Profesora Titular Universidad
María José
González López
Publicaciones en las que colabora con María José González López (8)
2024
-
Strategies for solving multiplicative problems using a conceptual model-based problem-solving approach. A case study with a student with autism spectrum disorder
ZDM - Mathematics Education, Vol. 56, Núm. 6, pp. 1239-1256
-
Teaching Students With Mild Intellectual Disability to Solve Word Problems Using Schema-Based Instruction
Learning Disability Quarterly, Vol. 47, Núm. 1, pp. 3-15
2021
-
Influencia del contexto en problemas de multiplicación y división: estudio de caso de un alumno con autismo
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 52, Núm. 1, pp. 59-78
-
Strategies for solving addition problems using modified schema-based instruction in students with intellectual disabilities
Mathematics, Vol. 9, Núm. 15
2020
-
Metodologías para la resolución de problemas aritméticos en alumnado con trastorno del espectro autista
Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 90, pp. 51-58
2019
-
An exploratory study on strategies and errors of a student with autism spectrum disorder when solving partitive division problems
Revista Brasileira de Educacao Especial, Vol. 25, Núm. 2, pp. 249-266
-
Instrucción basada en esquemas en la resolución de problemas aditivos de cambio en un estudiante con trastorno del espectro Autista
Investigación en Educación Matemática XXIII
2018
-
CE-382. Instrucción basada en esquemas para el aprendizaje de la división en estudiantes con trastorno del espectro autista
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings