Department: Ingeniería Agraria, Náutica, Civil y Marítima

Email: jcsanta@ull.es

Personal website: https://www.linkedin.com/in/juan-carlos-santamarta-cereza...

Research field: Ingeniería y Arquitectura

Doctor by the Universidad de León with the thesis Minería del agua en islas y terrenos volcánicos. Análisis hidrológico en explotaciones en la zona sureste de la isla de Tenerife, islas Canarias 2017. Supervised by Dr. Alfonso Juan Méndez Cecilia.

Doctor by the Universidad Politécnica de Madrid with the thesis Singularidades sobre la construcción, planificación y gestión de las obras y recursos hídricos subterráneos en medios volcánicos. Estudio del caso en las Islas Canarias occidentales. 2010. Supervised by Dr. Florentino Santos García.

International consultant in environment, hydrogeology, water supply and hydrological planning with more than 20 years of experience in engineering projects, teaching and R+D+i.My scientific publications cover a wide range of topics related to water resources management and engineering, including a large number of peer-reviewed articles and book chapters.Books as an editor and author.