Departamento
Psicología Evolutiva y de la Educación
Publicaciones (35) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
Adoption of an evidence-based practice approach in the child and family care system in Europe: A comparative survey study
Children and Youth Services Review, Vol. 163
-
Advancing Dyslexia Assessment in Children through Computerized Testing
Journal of visualized experiments : JoVE
-
Amantadine and/or transcranial magnetic stimulation for fatigue associated with multiple sclerosis (FETEM): study protocol for a phase 3 randomised, double-blind, cross-over, controlled clinical trial
BMJ Open, Vol. 14, Núm. 1, pp. e078661
-
Autism Detection in Early Childhood (ADEC) in a Low-Income Spanish-Speaking Population in Guayaquil (Ecuador)
Journal of Autism and Developmental Disorders
-
Behavior Rating Inventory of Executive Function in Preschool (BRIEF-P) and Attention-Deficit and Hyperactivity Disorders (ADHD): A Systematic Review and Meta-Analysis of Floor and Ceiling Effects
Children, Vol. 11, Núm. 1
-
Child development in the digital context
The Future of Early Childhood Education (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 1-12
-
Clustering approaches to dysarthria using spectral measures from the temporal envelope
Speech Prosody 2024
-
Curriculum-based measurement for early writing struggles in kindergarten: a systematic review
Psicología educativa, Vol. 30, Núm. 2, pp. 101-110
-
Effects of internet and smartphone addiction on cognitive control in adolescents and young adults: A systematic review of fMRI studies
Neuroscience and Biobehavioral Reviews, Vol. 159
-
Estrés migratorio y bienestar subjetivo en menores migrantes no acompañados
Pedagogía social: revista interuniversitaria, Núm. 44, pp. 189-216
-
Factores Asociados al Rendimiento de Estudiantes de Canarias en Matemáticas, Ciencias y Lectura en PISA 2018
REICE: Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, Vol. 22, Núm. 1, pp. 5-25
-
Foros online: promoción de competencias parentales en el programa Educar en Positivo
Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 3, pp. 647-658
-
Handwriting Skills and Their Role in Text Generation: A Longitudinal Study with Graphonomic Measures
International Journal of Educational Methodology, Vol. 10, Núm. 1, pp. 903-921
-
Identifying kindergarteners at-risk of writing difficulties based on foundational literacy skills
Reading and Writing
-
Implementation of Parenting Programs in Real-World Community Settings: A Scoping Review
Clinical Child and Family Psychology Review, Vol. 27, Núm. 1, pp. 74-90
-
Infancia y pantallas: cursos de formación online para familias y docentes de niños y niñas de la etapa de infantil
Infancia y transformación digital de la educación: miradas diversas (Dykinson), pp. 151-169
-
LOS CONDICIONANTES PSICOSOCIALES DE LAS TRAYECTORIAS EDUCATIVAS DE LOS JÓVENES TUTELADOS Y EXTUTELADOS
Inspirando futuros, creando oportunidades: promoviendo el acceso equitativo a la universidad para las personas procedentes de los sistemas de protección a la infancia (Editorial Universitat Politècnica de València), pp. 27-48
-
La emoralidad. Una perspectiva psicoeducativa y emocreativa de la relación entre los valores y las emociones
Revista Boletín Redipe, Vol. 13, Núm. 3, pp. 39-70
-
La influencia de la significación vital y el apoyo social en la resiliencia en Argentina, Colombia, Indonesia y España
Ehquidad, Núm. 21, pp. 161-184
-
Mitos del amor romántico y sexismo ambivalente en adolescentes
Pedagogía social: revista interuniversitaria, Núm. 45, pp. 137-148