Instituto Universitario de Matemáticas y Aplicaciones
Forschungsinstitut
Centro de Investigación y de Estudios Avanzados
Mexico, MéxicoPublikationen in Zusammenarbeit mit Forschern von Centro de Investigación y de Estudios Avanzados (14)
2024
2018
-
La Resolución de Problemas Matemáticos y el Uso de Tecnología Digital en el Diseño de Libros Interactivos
Educatio siglo XXI: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 36, Núm. 3, pp. 21-40
-
Resolución de problemas matemáticos: Tecnologías Digitales, Procesos Cognitivos y Metacognitivos y Formación de Profesores de Matemáticas
Educatio siglo XXI: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 36, Núm. 3, pp. 13-20
2016
-
Digital technologies and mathematical problem solving: Redesigning resources, materials, and extending learning environments
Problem-Solving: Strategies, Challenges and Outcomes (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 31-49
-
Problem solving and the use of digital technologies within the Mathematical Working Space framework
ZDM - Mathematics Education, Vol. 48, Núm. 6, pp. 827-842
-
Representations of a mathematical model as a means of analysing growth phenomena
Journal of Mathematical Behavior, Vol. 42, pp. 109-126
-
Revisiting mathematical textbooks problems in a technology enhanced learning environment
Communications in Computer and Information Science
2015
-
Graphs and complete intersection toric ideals
Journal of Algebra and its Applications, Vol. 14, Núm. 9
-
Prospective high school teachers' coordinated use of digital technologies to extend Mathematical problem solving reasoning
Espacio de Trabajo Matemático: Cuarto Simposio Internacional ETM: del 30 de junio al 4 de julio de 2014, San Lorenzo de El Escorial, Madrid, España (Universidad Complutense de Madrid), pp. 369-384
2013
-
Framing the use of computational technology in problem solving approaches
Mathematics Enthusiast, Vol. 10, Núm. 1-2, pp. 279-302
2012
-
An exploration of students’ conceptual knowledge built in a first ordinary differential equations course (Part I)
Teaching of Mathematics, Vol. 15, Núm. 1, pp. 1-20
-
An exploration of students’ conceptual knowledge built in a first ordinary differential equations course (Part II)
Teaching of Mathematics, Vol. 15, Núm. 2, pp. 63-84
2010
-
La concepción de derivada de una función en primer curso de universidad
FPIEM: Formación del Profesorado e Investigación en Educación Matemática, Núm. 10, pp. 43-66
2009
-
Towards the construction of a framework to deal with routine problems to foster mathematical inquiry
PRIMUS, Vol. 19, Núm. 3, pp. 260-279