Sistema Inteligente de apoyo a maniobras de grandes buques en puertos

  1. Graciliano Nicolás Marichal Plasencia 1
  2. Ángela Hernández López 1
  3. J.A. Rojas 1
  4. Enrique Melón Rodríguez 1
  5. José Ángel Rodríguez Hernández 1
  6. Isidro Padrón Armas 1
  1. 1 Universidad de La Laguna
    info

    Universidad de La Laguna

    San Cristobal de La Laguna, España

    GRID grid.10041.34

Revue:
Revista iberoamericana de automática e informática industrial ( RIAI )

ISSN: 1697-7912

Année de publication: 2016

Volumen: 13

Número: 3

Pages: 304-309

Type: Article

Exporter: RIS
DOI: 10.1016/j.riai.2016.03.005 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAccès ouvert editor

Indicateurs

Cité par

  • Scopus Cité par: 3 (31-10-2021)

JCR (Journal Impact Factor)

  • Año 2016
  • Factor de impacto de la revista: 0.5
  • Cuartil mayor: Q4
  • Área: AUTOMATION & CONTROL SYSTEMS Cuartil: Q4 Posición en el área: 57/60 (Edicion: SCIE)
  • Área: ROBOTICS Cuartil: Q4 Posición en el área: 25/26 (Edicion: SCIE)

SCImago Journal Rank

  • Año 2016
  • Impacto SJR de la revista: 0.258
  • Cuartil mayor: Q2
  • Área: Computer Science (miscellaneous) Cuartil: Q2 Posición en el área: 148/595
  • Área: Control and Systems Engineering Cuartil: Q3 Posición en el área: 193/1024

CiteScore

  • Año 2016
  • CiteScore de la revista: 1.1
  • Área: Computer Science (all) Percentil: 43
  • Área: Control and Systems Engineering Percentil: 32

Résumé

An assistant onboard system is proposed in order to provide help to the captain. It is a Genetic Neuro-Fuzzy system which is able to advices about how the maneuver should be done depending on each particular situation. Particularly the casting-off is taking into account. In this way, the obstacles situated around the vessel like others boats or the port structures are considered when the maneuver is in process. Depending on the distances the system provides adequate values to the three control parameters: angle turn of tiller, principal engine power and lateral engine power.