atRAe
Aplicación de Tecnologías de Realidad Aumentada en Educación
Publicaciones (198) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
Exploring the Efficacy of Mixed Reality versus Traditional Methods in Higher Education: A Comparative Study
Applied Sciences, Vol. 14, Núm. 3, pp. 1050
-
NavAR, an App for Training in Cartography and Maritime Navigation Through Augmented Reality
Advances in Design Engineering IV, pp. 319-329
2023
-
Appraisal of Architectural Ambiances in a Future District
Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 18
-
Augmented and immersive virtual reality to train spatial skills in STEAM university students
Innovations in Artificial Intelligence and Human-Computer Interaction in the Digital Era (Elsevier), pp. 7-30
-
Designing a Large-Scale Immersive Visit in Architecture, Engineering, and Construction
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 13, Núm. 5
-
Escenarios familiares ante los RED en infantil
Infanci@ digit@l: los recursos educativos digitales en educación infantil (Graó), pp. 73-84
-
Valoración y uso de los RED en la infancia: dos estudios de caso
Libro de Actas de las XXX Jornadas Internacionales de Tecnología Educativa: 30 años de docencia e investigación en Tecnología Educativa: Balance y futuro
2022
-
Entrenamiento Basado en Realidad Aumentada para Mejorar las Habilidades Espaciales y la Consiguiente Mejora del Rendimiento Académico en Estudiantes de Ingeniería
Digital Education Review, pp. 306-322
-
Introducing Immersive Virtual Reality in the Initial Phases of the Design Process—Case Study: Freshmen Designing Ephemeral Architecture
Buildings, Vol. 12, Núm. 5
-
Media Framing of Older People During the Coronavirus Pandemic in Spain
Journalism Practice
-
Percepción de los estudiantes de Comunicación Social sobre la dicotomía ciencias/letras como marco de reflexión para incentivar la difusión de las ciencias
Revista española de documentación científica, Vol. 45, Núm. 1
-
Spatial Skills Training Through Drawing Architectural Spaces Inside Immersive Virtual Reality
Smart Innovation, Systems and Technologies
2021
-
Analysing touchscreen gestures: A study based on individuals with down syndrome centred on design for all
Sensors (Switzerland), Vol. 21, Núm. 4, pp. 1-34
-
Análisis de las políticas de enseñanza universitaria en España en tiempos de Covid-19: la presencialidad adaptada
RED: revista de educación a distancia, Vol. 21, Núm. 65
-
Determining the Legibility of Fonts Displayed in Augmented Reality Apps for Senior Citizens
ITMS 2021 - 2021 62nd International Scientific Conference on Information Technology and Management Science of Riga Technical University, Proceedings
-
Introduction of the IVR in the initial phases of the ephemeral space design by students of the first year of architecture
15th International Multi-Conference on Society, Cybernetics and Informatics, IMSCI 2021
-
Las representaciones y opiniones de los docentes sobre los materiales didácticos digitales
IARTEM : Conferencia Regional para América Latina : libros de texto y medios de enseñanza em los distintos niveles del sistema educativo : presencias, ausencias, encuentros e desencuentros (2018 .Buenos Aires)
-
Opiniones del profesorado de Canarias sobre el uso de los libros de textos y los materiales didácticos digitales
Investigaciones sobre libros de texto y medios de enseñanza (Universidade Federal do Paraná/Núcleo de Pesquisas em Publicações Didáticas (Brasil), Universidad de Buenos Aires (Argentina), Universidad Nacional de Luján (Argentina)), pp. 621-633
-
Perceived Sensations in Architectural Spaces through Immersive Virtual Reality
Vitruvio: International Journal of Architectural Technology and Sustainability, Vol. 6, Núm. 2, pp. 70-81
-
Spatial skills and perceptions of space: Representing 2D drawings as 3D drawings inside immersive virtual reality
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 11, Núm. 4, pp. 1-23