Publicaciones (132) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2024

  1. Airbnb customer experience in long-term stays: a structural topic model and ChatGPT-driven analysis of the reviews of remote workers

    International Journal of Contemporary Hospitality Management

  2. Anállisis del comportamiento de consumo de productos locales en contextos regionales y turísticos a través de modelos basados en la teoría del comportamiento planificado: el caso del vino canario

    Análisis del Comportamiento de Consumo de Productos Locales en Contextos Regionales y Turísticos a Través de Modelos Basados en la Teoría del Comportamiento Plani!cado: El Caso del Vino Canario

  3. Economic Context and Entrepreneurial Intention: Analysis of Individuals' Perceptions in a Spanish University Context

    Entrepreneurship Research Journal, Vol. 14, Núm. 2, pp. 707-734

  4. Ethnocentrism and place identity in the consumption of local products

    Heliyon, Vol. 10, Núm. 10

  5. Influence of Community Attachment and Personal Benefit on Residents’ Support for Tourism Activities in Emerging Island Destinations: The Case of Cape Verde

    SAGE Open, Vol. 14, Núm. 2

  6. Influence of emotional solidarity on residents’ support for holiday rentals

    Current Issues in Tourism

  7. Influencer marketing in the promotion of tourist destinations: mega, macro and micro-influencers

    Current Issues in Tourism, Vol. 27, Núm. 8, pp. 1332-1342

  8. Influencia de la familia en la actitud emprendedora de la juventud

    Emprendimiento y negocios internacionales, Vol. 9, Núm. 1, pp. 1-8

  9. Loyalty to higher education institutions and the relationship with reputation: an integrated model with multi-stakeholder approach

    Journal of Marketing for Higher Education, Vol. 34, Núm. 1, pp. 223-245

  10. Self-efficacy and personal innovation in the intention to use of facial recognition systems by tourists: a mediation model moderated by trust and anticipated emotions

    Current Issues in Tourism

  11. The effectiveness of virtual versus human influencer marketing for tourism destinations

    Journal of Vacation Marketing

2023

  1. Análisis de las ofertas de empleo online: perfiles y requerimientos

    Fundación General Universidad de La Laguna

  2. Are Local Product Consumption Habits Influenced by Extreme Situations? A Case Study of Wine During the COVID-19 Pandemic

    SAGE Open, Vol. 13, Núm. 3

  3. Empleo online 2022-23: asesoramiento en el análisis de las ofertas de empleo onlie 222-23

    Universidad de La Laguna

  4. Estudio longitudinal del proyecto de innovación y transferencia educativa (PITE) “Comunicación no sexista en educación superior”

    V Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: Nuevas tendencias para el cambio en la enseñanza superior de las Áreas de Conocimiento

  5. Evolution of communication policies at luxury hotels and their influence on guest ratings

    Current Issues in Tourism, Vol. 26, Núm. 23, pp. 3831-3845

  6. Innovación y modelos de negocio turísticos para la sostenibilidad

    Transición hacia un Turismo Sostenible: perspectivas y propuestas para abordar el cambio desde la Agenda 2030 (Fundación FYDE-CajaCanarias), pp. 107-114

  7. La Palma como marca territorial: lo emocional como ingrediente de un marketing diferenciado

    La Palma: una isla de oportunidades: repensando el futuro a partir de la crisis volcánica (Fundación FYDE-CajaCanarias), pp. 313-322

  8. Residents’ fresh start mindset and attitudes towards tourism after a natural disaster: the case of the volcano in La Palma

    Current Issues in Tourism, Vol. 26, Núm. 22, pp. 3721-3733

  9. Sostenibilidad del Turismo en Canarias. Informe 2023. Observatorio Turístico de Canarias. Resumen ejecutivo

    Gobierno de Canarias