Publications by the researcher in collaboration with María Aurelia C. Noda Herrera (20)

2019

  1. The Concept of Tens and Hundreds in Students with Down Syndrome

    International Journal of Disability, Development and Education, Vol. 66, Núm. 2, pp. 171-185

  2. Subitisation in Number Tasks in Children with Down Syndrome

    International Journal of Disability, Development and Education, Vol. 66, Núm. 2, pp. 162-170

2017

  1. Assessment of the Knowledge of the Decimal Number System Exhibited by Students with Down Syndrome

    Qualitative Research in Education, Vol. 6, Núm. 1, pp. 56-85

2016

  1. Focos de investiagación en pensamiento algebraico y numérico en la Universidad de La Laguna

    Investigación en educación matemática: homenaje a Luis Rico (Comares), pp. 319-329

2015

  1. Estudiantes con Síndrome de Down resuelven problemas de partición

    Investigación en Educación Matemática XIX

  2. Learning subtraction and addition through digital boards: a Down syndrome case

    Universal Access in the Information Society, Vol. 14, Núm. 1, pp. 29-44

2013

  1. Participación numérica en personas con síndrome Down

    Investigación en Educación Matemática XVII

  2. Inclusive educational software design with agile approach

    ACM International Conference Proceeding Series

2012

  1. Suma y resta mediante el uso de una pizarra digital en alumnado con Síndrome de Down

    Unión: revista iberoamericana de educación matemática, Núm. 30, pp. 15-40

  2. Estudio de un alumno con síndrome de Down en la comprensión del sistema de numeración decimal

    Edma 0-6: Educación Matemática en la Infancia, Vol. 1, Núm. 2, pp. 5-22

2011

  1. Fuzzy and MultiAgent Instructional Planner for an Intelligent Tutorial System

    Applied Soft Computing Journal

  2. Addition and subtraction by students with Down syndrome

    International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Vol. 42, Núm. 1, pp. 13-35

2010

  1. Necesidades educativas especiales en matemáticas. El caso de personas con síndrome de down

    Investigación en educación matemática XIV

  2. Teacher strategies simulation by using fuzzy systems

    Computer Applications in Engineering Education, Vol. 18, Núm. 1, pp. 183-192

  3. Operaciones Básicas en Alumnos con Síndrome de Down

    PNA, Vol. 4, Núm. 4, pp. 143-159

  4. Automatic system for the detection and analysis of errors to support the personalized feedback

    Expert Systems with Applications, Vol. 37, Núm. 1, pp. 140-148

2008

  1. Verification and validation of an intelligent tutorial system

    Expert Systems with Applications, Vol. 35, Núm. 3, pp. 677-685