Publicaciones (55) Publicaciones de Ana María García Pérez

2024

  1. Cooperative employment in the regions of Spain (1999–2019): The convergence clubs

    Annals of Public and Cooperative Economics, Vol. 95, Núm. 2, pp. 305-325

  2. Opportunities and threats for agrifood firms. The case of wineries applying Rasch analysis

    Wine Economics and Policy, Vol. 13, Núm. 1, pp. 81-96

  3. The strategic behaviour of cooperatives: their adaptive cycle

    REVESCO: revista de estudios cooperativos, Núm. 146

2023

  1. SOCIAL CAPITAL IN COOPERATIVES: A TYPOLOGY AND INFLUENCE ON PERFORMANCE

    Economics and Sociology, Vol. 16, Núm. 4, pp. 155-177

2022

  1. Cooperatives’ Internal and External Social Networks and Size

    International Journal of Co-Operative Accounting and Management, Vol. 5, Núm. 1, pp. 8-26

  2. Longitudinal study of perceived environmental uncertainty. An application of Rasch methodology to SMES

    Journal of Advances in Management Research, Vol. 19, Núm. 5, pp. 760-780

2019

  1. Arcs of communication and small- and medium-sized enterprise performance

    Journal of Advances in Management Research, Vol. 16, Núm. 4, pp. 625-644

2018

  1. La dinámica del comportamiento estratégico de las pymes: El caso de Canarias

    Emprendimiento y negocios internacionales, Vol. 3, Núm. 2, pp. 26-37

  2. The strategic behaviour of SMEs

    Administrative Sciences, Vol. 8, Núm. 4

2017

  1. Mejora del proceso de enseñanza y aprendizaje en el departamento de dirección de empresas e historia económica ?

    Imaginar y Comprender la Innovación en la Universidad: VII Jornadas de Innovación Educativa de la Universidad de la Laguna

2015

  1. El factor empresarial. Referencias estratégicas y resultados de las pymes en Canarias

    Economía de Canarias: dinámica, estrucutra y retos (Tirant lo Blanch), pp. 239-256

2014

  1. Strategic positioning and strategic types of small firms

    Journal of Small Business and Enterprise Development, Vol. 21, Núm. 3, pp. 431-449

  2. Strategic reference points, risk and strategic choices in small and medium-sized enterprises

    Journal of Business Economics and Management, Vol. 15, Núm. 3, pp. 562-576

2013

  1. La importancia de las redes de comunicación con clientes o proveedores en función de la incertidumbre percibida del entorno

    Revista europea de dirección y economía de la empresa, Vol. 22, Núm. 1, pp. 39-52

2012

  1. Alianzas estratégicas en la cadena de suministros agroalimentaria de Canarias

    La actividad agroalimentaria en Canarias: un enfoque de cadena de suministro (Fundación FYDE-CajaCanarias), pp. 255-289

  2. Introducción

    La actividad agroalimentaria en Canarias: un enfoque de cadena de suministro (Fundación FYDE-CajaCanarias), pp. 11-19

  3. La actividad agroalimentaria en Canarias: un enfoque de cadena de suministro dir.

    Fundación FYDE-CajaCanarias

  4. Perceived environmental uncertainty and strategic alliances in small and medium-sized enterprises

    International Journal of Entrepreneurship and Small Business, Vol. 17, Núm. 3, pp. 355-377