Departamento
Psicología Evolutiva y de la Educación
Publicaciones (30) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2022
-
Ansiedad y trastornos del espectro del autismo: notas para la intervención psicoeducativa
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 53, Núm. 4, pp. 9-30
-
Análisis del conflicto en un recurso para personas en situación de sinhogarismo: diseño y validación de la hoja de registro de los factores asociados
Cuadernos de trabajo social, Vol. 35, Núm. 1, pp. 71-80
-
Applying Deep Learning on a Few EEG Electrodes during Resting State Reveals Depressive States: A Data Driven Study
Brain Sciences, Vol. 12, Núm. 11
-
Benefits and challenges in the adoption of evidence-based practices in the child and family services
Child Studies, Núm. 1, pp. 65-86
-
Characterization of groups of siblings in residential child care in Spain
Child and Family Social Work, Vol. 27, Núm. 3, pp. 414-421
-
Contribution of Brain Cortical Features to the Psychological Risk Profile of Juvenile Offenders
European Journal of Psychology Applied to Legal Context, Vol. 14, Núm. 2, pp. 93-103
-
EMOCREA e inspección educativa: realidades y retos
Avances en supervisión educativa: Revista de la Asociación de Inspectores de Educación de España, Núm. 37, pp. 384-406
-
Efectos de la migración en el ejercicio de la parentalidad desde las voces de las familias latinoamericanas en Canarias
Alternativas: Cuadernos de Trabajo Social, Núm. 29, pp. 282-308
-
Effect of transcranialdirect current stimulation on the right brain temporal area on processing approach and avoidance attitudes with negation
Frontiers in Human Neuroscience, Vol. 16
-
Effectiveness of online and blended delivery methods on preservice teachers’ knowledge and beliefs for writing instruction
Journal of Education for Teaching, Vol. 48, Núm. 2, pp. 178-196
-
El estado de la cuestión del optimismo en el deporte
Revista de Psicología Aplicada al Deporte y al Ejercicio Físico, Vol. 7, Núm. 1
-
Evaluation of the “Positive Parent”, a Spanish web-based program to promote positive parenting in a Personal Learning Environment
Electronic Journal of Research in Education Psychology, Vol. 20, Núm. 56, pp. 177-200
-
Evaluation of the “Positive Parent”, a Spanish web-based program to promote positive parenting in a Personal Learning Environment
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 20, Núm. 56, pp. 177-200
-
Igualdad de género y retributiva en la Universidad de La Laguna
AENOR: Revista de la normalización y la certificación, Núm. 376, pp. 11-20
-
La escala de evaluación de las competencias emocionales: la perspectiva docente (D-ECREA)
Psicología educativa, Vol. 28, Núm. 1, pp. 61-69
-
La repetición de curso en educación secundaria y su relación con variables motivacionales
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 74, Núm. 2, pp. 77-91
-
Multisession Anodal tDCS on the Right Temporo-Parietal Junction Improves Mentalizing Processes in Adults with Autistic Traits
Brain Sciences, Vol. 12, Núm. 1
-
Objective Analysis Of Voice Quality In Patients With Thyroid Pathology
Clinical Otolaryngology, Vol. 47, Núm. 1, pp. 81-87
-
Parental Stress Assessment with the Parenting Stress Index (PSI): A Systematic Review of Its Psychometric Properties
Children, Vol. 9, Núm. 11
-
Psychometric Properties of an Emotional Communication Questionnaire for Education and Healthcare Professionals
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 7