Departamento
Psicología Evolutiva y de la Educación
Publicaciones (35) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2018
-
Adolescent lifestyle profiles and personal and community competences
European Journal of Developmental Psychology, Vol. 15, Núm. 5, pp. 531-547
-
CO-276. Number comparison task as a predictor of mathematics learning disabilities in first grade Spanish students
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
-
CO-360. Components of a reading curriculum-based measures for second grade Spanish students
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
-
CO-65. Critical reading abilities in kindergarten and their relationship with future reading performance
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
-
CO-66. Which tasks allow us to measure number sense in second grade?
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
-
Cepstral analysis of normal and pathological voice in Spanish adults. Smoothed cepstral peak prominence in sustained vowels versus connected speech
Acta Otorrinolaringologica Espanola, Vol. 69, Núm. 3, pp. 134-140
-
Differences in growth reading patterns for at-risk spanish-monolingual children as a function of a tier 2 intervention
The Spanish Journal of Psychology, Núm. 21, pp. 1-16
-
E-parenting: Revisión de la literatura
EDUcación con TECnología: un compromiso social. Aproximaciones desde la investigación y la innovación
-
Early Grade Writing Assessment: a report on development of an instrument
United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO)
-
EducaEMOción: la escuela del corazón
Santillana
-
Effectiveness of a Universal Web-based Parenting Program to Promote Positive Parenting: Patterns and Predictors on Program Satisfaction
Journal of Child and Family Studies, Vol. 27, Núm. 10, pp. 3345-3357
-
El uso de la tecnología de la información y la comunicación entre adolescentes
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 1, pp. 13-22
-
Evaluación de la calidad ética y del contenido de los recursos online para padres
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 54, pp. 19-28
-
Exploring the causal role of the motor system in the comprehension of action language: A tDCS study.
XII Congress of the Sociedad Española de Psicología Experimental (SEPEX), XI Congress of the Sociedad Española de Psicofisiologia y Neurociencia Afectiva (SEPNECA) XXIV Congress of the Sezione Sperimentale-Associazione Italiana di Psicologia (AIP Expermental)
-
Gifted child in the family: early detection of giftedness Alta capacidad en la familia: detección temprana de la superdotación
Talicrea: Revista Talento, Inteligencia y Creatividad, Vol. 4, Núm. 8, pp. 40-48
-
Is reading instruction evidence-based? Analyzing teaching practices using T-Patterns
Frontiers in Psychology, Vol. 9, Núm. FEB
-
La formación online como alternativa: El programa trazo
EDUcación con TECnología: un compromiso social. Aproximaciones desde la investigación y la innovación
-
La investigación en desprotección infantil
Cuadernos de trabajo social, Vol. 31, Núm. 1, pp. 189-198
-
La relación centro escolar-familia como factor protector de conductas transgresoras en la adolescencia
Aula abierta, Vol. 47, Núm. 2, pp. 149-158
-
Movilizar el cambio en menores con medidas judiciales: de la atribución al vínculo
Anuario de psicología jurídica, Núm. 28, pp. 8-14