Departamento
Psicología Evolutiva y de la Educación
Publicaciones (29) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2020
-
Alcohol, otras Drogas y Salud Mental en Población Femenina Penitenciaria
Anuario de psicología jurídica, Núm. 30, pp. 47-53
-
An analysis and comparison of three theoretical models of the reading-writing relationships in spanish-speaking children
Reading-writing connections towards integrative literacy science (Springer Suiza), pp. 35-53
-
Assessing Foundational Reading Skills in Kindergarten: A Curriculum-Based Measurement in Spanish
Journal of Learning Disabilities, Vol. 53, Núm. 2, pp. 145-159
-
Competencia lectora en niños colombianos de primer grado: Juicio del maestro y evaluación basada en el currículo
Revolución en la Formación y la Capacitación para el Siglo XXI (Instituto Antioqueño de Investigación (IAI)), pp. 561-569
-
Confirmatory factor analysis of the indicators of basic early math skills
Current Psychology
-
Cordectomía con láser CO2 en el cáncer glótico: Resultados oncológicos y funcionales. Nuestra experiencia en 14 años
Congreso Nacional SEORL-CCC (71º.2020)
-
Corrigendum: Exploring the Co-occurrence of Manual Verbs and Actions in Early Mother-Child Communication (Frontiers in Psychology, (2020), 11, (596080), 10.3389/fpsyg.2020.596080)
Frontiers in Psychology
-
Creativity and emotions: A descriptive study of the relationships between creative attitudes and emotional competencies of primary school students
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 11
-
Detection of behavioral and emotional disorders in residential child care: Using a multi-informant approach
Children and Youth Services Review, Vol. 108
-
Early intervention with parents of children with autism spectrum disorders: A review of programs
Children, Vol. 7, Núm. 12
-
Eficacia de una intervención en alfabetización basada en la evidencia para niños hispanoparlantes con riesgo lector de niveles socioeconómicos vulnerables
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 18, Núm. 50, pp. 201-222
-
Electrifying discourse: Anodal tDCS of the primary motor cortex selectively reduces action appraisal in naturalistic narratives
Cortex, Vol. 132, pp. 460-472
-
Estrategias Cognitivas de Aprendizaje y Estrategias de Control en el Estudio y su relación con el rendimiento académico en estudiantes de Psicología de la Universidad de La Laguna
Revista de investigación en educación, Vol. 18, Núm. 3, pp. 304-315
-
Exploring the Co-occurrence of Manual Verbs and Actions in Early Mother-Child Communication
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Improving adolescent lifestyles by promoting socioemotional competences in a community-based intervention programme
European Journal of Developmental Psychology, Vol. 17, Núm. 6, pp. 965-983
-
Inclusión social y satisfacción vital de los jóvenes extutelados
Pedagogía social: revista interuniversitaria, Núm. 35, pp. 101-111
-
La construcción sociocognitiva del modelo de familia reconstituida: algunos retos a considerar.
Investigaciones y avances en el estudio social y psicoeducativo de las familias diversas (Dykinson), pp. 60-72
-
Las competencias para la formación de la persona mediadora
Conferencia Universitaria para el Estudio de la Mediación y el Conflicto
-
Mediación familiar I, Principios y objetivos
La gestión positiva de la ruptura de pareja con hijos (Tirant lo Blanch), pp. 289-303
-
Neglectful maternal caregiving involves altered brain volume in empathy-related areas
Development and Psychopathology, Vol. 32, Núm. 4, pp. 1534-1543