Publicaciones (29) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2020

  1. Alcohol, otras Drogas y Salud Mental en Población Femenina Penitenciaria

    Anuario de psicología jurídica, Núm. 30, pp. 47-53

  2. An analysis and comparison of three theoretical models of the reading-writing relationships in spanish-speaking children

    Reading-writing connections towards integrative literacy science (Springer Suiza), pp. 35-53

  3. Assessing Foundational Reading Skills in Kindergarten: A Curriculum-Based Measurement in Spanish

    Journal of Learning Disabilities, Vol. 53, Núm. 2, pp. 145-159

  4. Competencia lectora en niños colombianos de primer grado: Juicio del maestro y evaluación basada en el currículo

    Revolución en la Formación y la Capacitación para el Siglo XXI (Instituto Antioqueño de Investigación (IAI)), pp. 561-569

  5. Confirmatory factor analysis of the indicators of basic early math skills

    Current Psychology

  6. Cordectomía con láser CO2 en el cáncer glótico: Resultados oncológicos y funcionales. Nuestra experiencia en 14 años

    Congreso Nacional SEORL-CCC (71º.2020)

  7. Corrigendum: Exploring the Co-occurrence of Manual Verbs and Actions in Early Mother-Child Communication (Frontiers in Psychology, (2020), 11, (596080), 10.3389/fpsyg.2020.596080)

    Frontiers in Psychology

  8. Creativity and emotions: A descriptive study of the relationships between creative attitudes and emotional competencies of primary school students

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 11

  9. Detection of behavioral and emotional disorders in residential child care: Using a multi-informant approach

    Children and Youth Services Review, Vol. 108

  10. Early intervention with parents of children with autism spectrum disorders: A review of programs

    Children, Vol. 7, Núm. 12

  11. Eficacia de una intervención en alfabetización basada en la evidencia para niños hispanoparlantes con riesgo lector de niveles socioeconómicos vulnerables

    Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 18, Núm. 50, pp. 201-222

  12. Electrifying discourse: Anodal tDCS of the primary motor cortex selectively reduces action appraisal in naturalistic narratives

    Cortex, Vol. 132, pp. 460-472

  13. Estrategias Cognitivas de Aprendizaje y Estrategias de Control en el Estudio y su relación con el rendimiento académico en estudiantes de Psicología de la Universidad de La Laguna

    Revista de investigación en educación, Vol. 18, Núm. 3, pp. 304-315

  14. Exploring the Co-occurrence of Manual Verbs and Actions in Early Mother-Child Communication

    Frontiers in Psychology, Vol. 11

  15. Improving adolescent lifestyles by promoting socioemotional competences in a community-based intervention programme

    European Journal of Developmental Psychology, Vol. 17, Núm. 6, pp. 965-983

  16. Inclusión social y satisfacción vital de los jóvenes extutelados

    Pedagogía social: revista interuniversitaria, Núm. 35, pp. 101-111

  17. La construcción sociocognitiva del modelo de familia reconstituida: algunos retos a considerar.

    Investigaciones y avances en el estudio social y psicoeducativo de las familias diversas (Dykinson), pp. 60-72

  18. Las competencias para la formación de la persona mediadora

    Conferencia Universitaria para el Estudio de la Mediación y el Conflicto

  19. Mediación familiar I, Principios y objetivos

    La gestión positiva de la ruptura de pareja con hijos (Tirant lo Blanch), pp. 289-303

  20. Neglectful maternal caregiving involves altered brain volume in empathy-related areas

    Development and Psychopathology, Vol. 32, Núm. 4, pp. 1534-1543