Grupo de investigación para la educación en la diversidad (GIED)
GIED
Universidad de Sevilla
Sevilla, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Sevilla (35)
2024
-
Teachers’ and hearing and speech specialists’ attitudes towards and knowledge of sustainable inclusive education for students using hearing devices
International Journal of Inclusive Education, Vol. 28, Núm. 4, pp. 344-359
2021
-
Changes in the Objective Structured Clinical Examination (OSCE) of University Schools of Medicine during COVID-19. Experience with a computer-based case simulation OSCE (CCS-OSCE)
Revista Clinica Espanola, Vol. 221, Núm. 8, pp. 456-463
-
Evaluation of emotional and psycholinguistic problems in deaf and hard-of-hearing students in the Canary Islands
Heliyon, Vol. 7, Núm. 3
2020
-
Calidad de vida, habilidades psicolingüísticas y problemas emocionales en niños y adolescentes con dificultades auditivas
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 72, Núm. 2, pp. 9-27
-
Exploring the emotional problems and mental health needs of elementary school children using cochlear implants or hearing aids in the Islas Canarias
Hearing, Balance and Communication, Vol. 18, Núm. 3, pp. 164-172
-
Health-related quality of life in children who use cochlear implants or hearing aids
Heliyon, Vol. 6, Núm. 1
-
Knowledge, attitudes and expectations of physicians with respect to palliative care in ecuador: A qualitative study
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 11
2019
-
Análisis de factores de empoderamiento de maestros especialistas en la enseñanza inclusiva de niños de 6-16 años con dificultades auditivas
Contextos educativos: Revista de educación, Núm. 24, pp. 45-61
-
Análisis factorial de las actitudes de niños de 6 a 16 años con dispositivos auditivos hacia la educación inclusiva
Aula abierta, Vol. 48, Núm. 2, pp. 129-138
-
Attitudes of children with hearing loss towards public inclusive education
Education Sciences, Vol. 9, Núm. 3
-
Emotional and behavioral difficulties, communication, intelligence, and reasoning in children with hearing difficulties
Education Sciences, Vol. 9, Núm. 3
-
Social inclusion and intercultural values in a school of education
Accessibility and Diversity in Education: Breakthroughs in Research and Practice (IGI Global), pp. 599-612
2017
-
Autoetnografía de un formador de maestros
Revista Iberoamericana de Educación, Vol. 73, Núm. 2, pp. 101-117
-
Indicadores y control estadístico para el seguimiento y evaluación de preferencias de aprendizaje de estudiantes universitarios
RED: revista de educación a distancia, Núm. 55
-
Student success, self-efficacy, degree completion, dropout, attainment, and SWOT analysis for the University of La Laguna quality system
Research on University Teaching and Faculty Development: International Perspectives (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 217-235
2016
-
Evaluación De La Eficacia Del Implante Coclear En Función De La Edad De Implantación
European Scientific Journal, ESJ, Vol. 12, Núm. 26, pp. 42-51
2015
-
Inclusión e Interculturalidad. Un estudio en el marco de la enseñanza universitaria.
Revista de Educación Inclusiva, Vol. 8, Núm. 3, pp. 12-29
2012
-
Comportamiento ético de profesores principiantes en la educación inclusiva
Investigación sobre competencias y tecnología para la inclusión y la interculturalidad ([San Cristobal de La Laguna], Universidad de La Laguna [etc.], D.L. 2012), pp. 197-216
-
Comunicación en línea de profesores sobre interculturalidad
Investigación sobre competencias y tecnología para la inclusión y la interculturalidad ([San Cristobal de La Laguna], Universidad de La Laguna [etc.], D.L. 2012), pp. 165-179
-
Conversaciones colaborativas de profesores sobre cultura: la negociación de la toma de decisiones en la enseñanza intercultural
Investigación sobre competencias y tecnología para la inclusión y la interculturalidad ([San Cristobal de La Laguna], Universidad de La Laguna [etc.], D.L. 2012), pp. 147-160