EDULLAB
Laboratorio de educación y nuevas tecnologías (EDULLAB)
Publications (1,082) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.
2025
-
Analysis of digital teaching materials in secondary school from a gender perspective
Revista Portuguesa de Educacao, Vol. 38, Núm. 1
-
Challenges of implementing ChatGPT on education: Systematic literature review
International Journal of Educational Research Open, Vol. 8
-
Dropping out of higher education: Analysis of variables that characterise students who interrupt their studies
Acta Psychologica, Vol. 252
-
HyFlex: la transformación digital y metodológica en el Grado de Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 65, pp. 271-284
-
Institutional policies and initiatives on digital technologies for digitalization in Secondary Education
Revista Portuguesa de Educacao, Vol. 38, Núm. 1
-
Institutional supply of digital didactic resources for inclusion in secondary school: A comparative analysis in Spain
Revista Portuguesa de Educacao, Vol. 38, Núm. 1
-
KubePipe: a container-based high-level parallelization tool for scalable machine learning pipelines
Journal of Supercomputing, Vol. 81, Núm. 3
-
Luces y sombras de la IA en la educación superior: didáctica para el pensamiento crítico
Universidad de La Laguna
-
Nota introductoria al núcleo temático: Los recursos didácticos digitales en la educación: Nuevas perspectivas y posibilidades
Revista Portuguesa de Educacao, Vol. 38, Núm. 1
-
Percepción de cambio en los usos del campus virtual ULL
Jornadas Internacionales Universitarias de Tecnología Educativa (31º. 2024. Cáceres)
-
Predicting university dropout: connecting big data and structural models
Studies in Higher Education
-
Teacher training and the development of digital learning materials: A cross-stage study
Revista Portuguesa de Educacao, Vol. 38, Núm. 1
-
Voces expertas: evaluando las guías de uso de tecnología en la infancia
Jornadas Internacionales Universitarias de Tecnología Educativa (31º. 2024. Cáceres)
-
Youth expectations and perceptions of generative artificial intelligence in higher education
IJIMAI, Vol. 9, Núm. 2, pp. 84-92
2024
-
A metamorfose dos materiais didácticos en Galicia: achegas dende a investigación
A educación en Galicia en perspectiva: alicerces para o porvir (Universidade de Santiago de Compostela), pp. 351-369
-
Abandono universitario: tipologías por ramas de conocimiento e implicaciones para la justicia social
XXI Congreso Internacional de Investigación Educativa, IV Encuentro de Doctorandos/as e Investigadores/as Noveles de AIDIPE: Libro de Actas, Barcelona 18-21 de junio de 2024
-
Adaptación de una prueba para la evaluación de la Memoria de Trabajo
XXI Congreso Internacional de Investigación Educativa, IV Encuentro de Doctorandos/as e Investigadores/as Noveles de AIDIPE: Libro de Actas, Barcelona 18-21 de junio de 2024
-
Alfabetización digital co-educativa inclusiva en la educación infantil
Infancia y transformación digital de la educación: miradas diversas (Dykinson), pp. 113-124
-
Analysis Learning Model With Biometric Devices for Business Simulation Games: Brazilian Case Study
IEEE Access, Vol. 12, pp. 95548-95564
-
Automatic captions on video calls: a must for the older adults
Universal Access in the Information Society, Vol. 23, Núm. 1, pp. 75-98