Alberto Isaac
Ardévol Abreu
Profesor Titular Universidad
Publicaciones (65) Publicaciones de Alberto Isaac Ardévol Abreu
2024
-
Can information literacy increase political accountability? Linking information evaluation with obstinate partisanship via social media political homophily
Journal of Information Technology and Politics, Vol. 21, Núm. 2, pp. 104-116
-
Linking Exposure to Uncivil Online Comments to Decreased Political Knowledge: The Mediating Role of Active News Avoidance
International Journal of Communication, Vol. 18, pp. 3083-3103
2023
-
Antecedents of News Avoidance: Competing Effects of Political Interest, News Overload, Trust in News Media, and “News Finds Me” Perception
Digital Journalism, Vol. 11, Núm. 1, pp. 1-18
-
Mobile Instant Messaging Uses and Technostress: A Qualitative Approach
International Journal of Human-Computer Interaction, Vol. 39, Núm. 15, pp. 3003-3015
-
Who interacts with communicative AI and what attitudes are displayed toward it?: Sociodemographic, personality, and futurephobia variables
El profesional de la información, Vol. 32, Núm. 5
-
¿Los medios de comunicación persuaden políticamente a los ciudadanos? Un siglo de respuestas académicas
Infonomy, Vol. 1, Núm. 1
2022
-
Contentious Politics in a Digital World: Studies on Social Activism, Protest, and Polarization
Media and Communication
-
Influence of Fake News Exposure on Perceived Media Bias: The Moderating Role of Party Identity
International Journal of Communication, Vol. 16, pp. 4115-4136
-
Mobile instant messaging techno-stressors: Measurement, dimensionality, and relationships with type of usage
El profesional de la información, Vol. 31, Núm. 4
2021
-
Dimensiones básicas de la motivación humana
Ediciones Pirámide
-
WhatsApp political discussion, conventional participation and activism: exploring direct, indirect and generational effects
Information Communication and Society, Vol. 24, Núm. 2, pp. 201-218
2020
-
Intentional or inadvertent fake news sharing? Fact-checking warnings and users’ interaction with social media content
El profesional de la información, Vol. 29, Núm. 5
-
Orígenes y desarrollo de la teoría de la agenda setting en Comunicación. Tendencias en España (2014-2019)
El profesional de la información, Vol. 29, Núm. 4
-
The influence of conspiracy beliefs on conventional and unconventional forms of political participation: The mediating role of political efficacy
British Journal of Social Psychology, Vol. 59, Núm. 2, pp. 549-569
-
“Obstinate Partisanship”: Political Discussion Attributes Effects on the Development of Unconditional Party Loyalty
International Journal of Communication, Vol. 14, Núm. 1, pp. 324-345
2019
-
Antecedents of internal political efficacy incidental news exposure online and the mediating role of political discussion
Politics, Vol. 39, Núm. 1, pp. 82-100
-
How Engagement with Journalists on Twitter Reduces Public Perceptions of Media Bias*
Journalism Practice, Vol. 13, Núm. 8, pp. 971-975
-
La confianza en los actores institucionales en 22 países. Análisis de la confianza en la política, la ciencia y los medios de comunicación en el mundo
Revista Latina de Comunicación Social, Núm. 74, pp. 237-262
-
Las nuevas narrativas, en el entorno social: XI Congreso Internacional Latina de Comunicación Social
coord.
Sociedad Latina de Comunicación Social
-
Opinión pública en democracia: de la información a la participación en la era digital
Sociedad Latina de Comunicación Social