
José Alberto
Martínez González
Reader
Publications (75)
2022
-
Predicting the Entrepreneurial Behaviour of Starting Up a New Company: A Regional Study Using PLS-SEM and Data from the Global Entrepreneurship Monitor
Mathematics, Vol. 10, Núm. 5
-
Entrepreneurial competence perceived by university students: Quantitative and descriptive analysis
Journal of International Studies, Vol. 15, Núm. 2, pp. 40-49
-
ALMA-IMF: I. Investigating the origin of stellar masses: Introduction to the Large Program and first results
Astronomy and Astrophysics, Vol. 662
2021
-
Young consumers’ intention to participate in the sharing economy: An integrated model
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-22
-
Study of the tourism competitiveness model of the world economic forum using rasch’s mathematical model: The case of portugal
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 13
-
Millennials’ support for tourism development: the effect of market orientation by governments
Tourism Review, Vol. 76, Núm. 4, pp. 858-870
-
Influence of site personalization and first impression on young consumers’ loyalty to tourism websites
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 3, pp. 1-18
-
Exploring personal and contextual variables of the global entrepreneurship monitor through the rasch mathematical model
Mathematics, Vol. 9, Núm. 16
2020
-
La participación de los millennials en el desarrollo turístico de Canarias: un análisis a partir de la COVID-19
Turismo pos-COVID-19: Reflexiones, retos y oportunidades (Cátedra de Turismo CajaCanarias-Ashotel), pp. 755-763
-
La imagen y empoderamiento de la mujer en el sector turístico
aDResearch: Revista Internacional de Investigación en Comunicación, Núm. 22, pp. 164-175
-
Influence of young consumers’ external and internal variables on their e-loyalty to tourism sites
Journal of Destination Marketing and Management, Vol. 15
-
Gestión de las emociones: Departamento de RRHH en hotelería
Know and Share Psychology, Vol. 1, Núm. 4, pp. 135-146
2019
-
Caso 9. La reorientación hacia la sostenibilidad de los parques temáticos con animales: el caso de Loro Parque y Poema del Mar
100 soluciones a 50 problemas para la gestión turística de empresas en Iberoamérica: manual de casos reales (Síntesis), pp. 151-163
-
Caso 19. Claves para el éxito de las relaciones público-privadas en la gestión turística: el caso de la relación INGUAT-CAMTUR en Guatemala
100 soluciones a 50 problemas para la gestión turística de empresas en Iberoamérica: manual de casos reales (Síntesis), pp. 307-317
-
Caso 18. Agencia de Promoción Turística de Centroamérica: un modelo de gestión de la promocióndel multidestino turístico
100 soluciones a 50 problemas para la gestión turística de empresas en Iberoamérica: manual de casos reales (Síntesis), pp. 289-307
-
Caso 15. Cayuga Collection: un modelo de innovación en la gestión hotelera sostenible en Costa Rica
100 soluciones a 50 problemas para la gestión turística de empresas en Iberoamérica: manual de casos reales (Síntesis), pp. 239-257
-
Influence of personal variables on entrepreneurial intention: A comparative study between Poland and Spain
Engineering Management in Production and Services, Vol. 11, Núm. 1, pp. 68-79
-
Antecedents of entrepreneurial intention among young people: Model and regional evidence
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 24
2018
-
Drivers internos vs externos en la formación de la intención de compra y la e-lealtad de los jóvenes en el turismo
VI Foro Internacional de Turismo Maspalomas Costa Canaria: Congreso Internacional Destinos Turísticos Inteligentes
-
Drivers of the formation of e-loyalty towards tourism destinations
European journal of management and business economics, Vol. 27, Núm. 1, pp. 66-82