José Alberto
Martínez González
Profesor Titular Universidad
Publicaciones (105) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
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Should antitrust regulators be wary of inter-firm coordination agreements through a tourism destination card?
Tourism Economics, Vol. 30, Núm. 2, pp. 324-344
2023
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Coordination of complementary tourism supply through a destination card: The pursuit of profitability in the presence of a foreign tour operator
Tourism Economics
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De la educación ambiental a la educación para el desarrollo sostenible
Giddens: Más allá de la comunicación (Marcial Pons), pp. 149-160
2022
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Artisan gastronomy in tourist destinations: a business opportunity
Artisan Entrepreneurship (Emerald Group Publishing Limtied), pp. 161-170
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El efecto de la transversalidad de la comunicación y la inteligencia emocional en el grado de turismo
Journal of the Academy, pp. 92-110
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Entrepreneurial competence perceived by university students: Quantitative and descriptive analysis
Journal of International Studies, Vol. 15, Núm. 2, pp. 40-49
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Predicting the Entrepreneurial Behaviour of Starting Up a New Company: A Regional Study Using PLS-SEM and Data from the Global Entrepreneurship Monitor
Mathematics, Vol. 10, Núm. 5
2021
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Exploring personal and contextual variables of the global entrepreneurship monitor through the rasch mathematical model
Mathematics, Vol. 9, Núm. 16
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Influence of site personalization and first impression on young consumers’ loyalty to tourism websites
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 3, pp. 1-18
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Millennials’ support for tourism development: the effect of market orientation by governments
Tourism Review, Vol. 76, Núm. 4, pp. 858-870
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Study of the tourism competitiveness model of the world economic forum using rasch’s mathematical model: The case of portugal
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 13
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Young consumers’ intention to participate in the sharing economy: An integrated model
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-22
2020
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Gestión de las emociones: Departamento de RRHH en hotelería
Know and Share Psychology, Vol. 1, Núm. 4, pp. 135-146
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Influence of young consumers’ external and internal variables on their e-loyalty to tourism sites
Journal of Destination Marketing and Management, Vol. 15
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Investigaciones actuales en ciencias sociales y en turismo
Tirant lo Blanch
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La imagen y empoderamiento de la mujer en el sector turístico
aDResearch: Revista Internacional de Investigación en Comunicación, Núm. 22, pp. 164-175
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La participación de los millennials en el desarrollo turístico de Canarias: un análisis a partir de la COVID-19
Turismo pos-COVID-19: Reflexiones, retos y oportunidades (Cátedra de Turismo CajaCanarias-Ashotel), pp. 755-763
2019
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Antecedents of entrepreneurial intention among young people: Model and regional evidence
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 24
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Caso 15. Cayuga Collection: un modelo de innovación en la gestión hotelera sostenible en Costa Rica
100 soluciones a 50 problemas para la gestión turística de empresas en Iberoamérica: manual de casos reales (Síntesis), pp. 239-257
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Caso 18. Agencia de Promoción Turística de Centroamérica: un modelo de gestión de la promocióndel multidestino turístico
100 soluciones a 50 problemas para la gestión turística de empresas en Iberoamérica: manual de casos reales (Síntesis), pp. 289-307