Sonia
Byrne
Profesora Contratada Doctora
Publicaciones (59) Publicaciones de Sonia Byrne
2024
-
Adoption of an evidence-based practice approach in the child and family care system in Europe: A comparative survey study
Children and Youth Services Review, Vol. 163
-
Professionals’ digital competences and user profiles in social agencies and their impact on professional practice, family autonomy and wellbeing
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
The use of evidence-based programmes in family support across Europe: A comparative survey study
Children and Youth Services Review, Vol. 158
2023
-
Context, process, and participant response in the implementation of family support programmes in Spain
Psicología educativa, Vol. 29, Núm. 1, pp. 25-33
-
Diseño de evaluación de un programa para familias y profesorado de alumnado con TEA
La escuela promotora de derechos, buen trato y participación.: Revisiones, estudios y experiencias (Octaedro), pp. 1423-1430
-
Evaluation of programmes under the positive parenting initiative in Spain: introduction to the special issue
Psicología educativa, Vol. 29, Núm. 1, pp. 1-13
-
La percepción de las necesidades de las familias de niños y niñas con trastorno del espectro autista: Claves para el fomento de la parentalidad positiva desde ámbito educativo
Revista de investigación en educación, Vol. 21, Núm. 1, pp. 62-79
-
Modalidades de aplicación de los programas basados en evidencias desde la parentalidad positiva
Programas de familias para la comunidad: Buenas prácticas en implementación de intervenciones basadas en la evidencia (Octaedro), pp. 77
-
The ‘Building My Future’ community-based intervention program to promote youth development in adolescents at psychosocial risk
Youth Without Family to Lean On Global Challenges and Local Interventions (Taylor & Fancis Group), pp. 343-357
-
Una propuesta de apoyo para familias y profesorado de alumnado con TEA: El programa construyendo alianzas
La escuela promotora de derechos, buen trato y participación.: Revisiones, estudios y experiencias (Octaedro), pp. 1330-1338
2022
-
Evaluación de las necesidades de las familias con hijos con trastorno del espectro autista
Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas (Dykinson), pp. 197
-
Evaluation of the “Positive Parent”, a Spanish web-based program to promote positive parenting in a Personal Learning Environment
Electronic Journal of Research in Education Psychology, Vol. 20, Núm. 56, pp. 177-200
-
Evaluation of the “Positive Parent”, a Spanish web-based program to promote positive parenting in a Personal Learning Environment
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 20, Núm. 56, pp. 177-200
-
Programas de apoyo familiar basados en evidencias desde el enfoque de la Parentalidad Positiva en España
Avances y desafíos en la educación familiar: Programas basados en la evidencia científica (Tirant lo Blanch), pp. 73-86
-
Promoción de la parentalidad positiva a través de programas de educación parental en los servicios sociales
Parentalidad positiva: una mirada a una nueva época (Pirámide), pp. 133-154
-
The Use of Information and Communication Technologies in Family Support across Europe: A Narrative Review
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 3
2021
-
Evaluación de la estrategia de apoyo parental en atención primaria como refuerzo al curso a distancia “Ganar salud y bienestar de 0 a 3 años”
Revista espanola de salud publica, Vol. 95
-
Feasibility and effectiveness of 'gaining Health & wellbeing from birth to three' positive parenting programme
Psychosocial Intervention, Vol. 30, Núm. 1, pp. 35-45
-
Social support dimensions predict parental outcomes in a Spanish early intervention program for positive parenting
Children and Youth Services Review, Vol. 121
2020
-
Improving adolescent lifestyles by promoting socioemotional competences in a community-based intervention programme
European Journal of Developmental Psychology, Vol. 17, Núm. 6, pp. 965-983