Artículos (21) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2018

  1. Adolescent lifestyle profiles and personal and community competences

    European Journal of Developmental Psychology, Vol. 15, Núm. 5, pp. 531-547

  2. Cepstral analysis of normal and pathological voice in Spanish adults. Smoothed cepstral peak prominence in sustained vowels versus connected speech

    Acta Otorrinolaringologica Espanola, Vol. 69, Núm. 3, pp. 134-140

  3. Differences in growth reading patterns for at-risk spanish-monolingual children as a function of a tier 2 intervention

    The Spanish Journal of Psychology, Núm. 21, pp. 1-16

  4. Effectiveness of a Universal Web-based Parenting Program to Promote Positive Parenting: Patterns and Predictors on Program Satisfaction

    Journal of Child and Family Studies, Vol. 27, Núm. 10, pp. 3345-3357

  5. El uso de la tecnología de la información y la comunicación entre adolescentes

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 1, pp. 13-22

  6. Evaluación de la calidad ética y del contenido de los recursos online para padres

    Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 54, pp. 19-28

  7. Gifted child in the family: early detection of giftedness Alta capacidad en la familia: detección temprana de la superdotación

    Talicrea: Revista Talento, Inteligencia y Creatividad, Vol. 4, Núm. 8, pp. 40-48

  8. Is reading instruction evidence-based? Analyzing teaching practices using T-Patterns

    Frontiers in Psychology, Vol. 9, Núm. FEB

  9. La investigación en desprotección infantil

    Cuadernos de trabajo social, Vol. 31, Núm. 1, pp. 189-198

  10. La relación centro escolar-familia como factor protector de conductas transgresoras en la adolescencia

    Aula abierta, Vol. 47, Núm. 2, pp. 149-158

  11. Movilizar el cambio en menores con medidas judiciales: de la atribución al vínculo

    Anuario de psicología jurídica, Núm. 28, pp. 8-14

  12. National agency–university partnership for a web-based positive parenting policy and evidence-based practices

    Early Child Development and Care, Vol. 188, Núm. 11, pp. 1619-1632

  13. Neural Substrates of Counterfactual Emotions After Risky Decisions in Late Adolescents and Young Adults

    Journal of Research on Adolescence, Vol. 28, Núm. 1, pp. 70-86

  14. Parents and internet: What kind of usage?

    Analise Psicologica, Vol. 36, Núm. 4, pp. 409-426

  15. Percepción de mejora de las habilidades comunicativas en estudiantes universitarios

    Revista de la educación superior, Vol. 47, Núm. 186, pp. 119-135

  16. Therapeutic residential care in Spain. Population treated and therapeutic coverage

    Child and Family Social Work, Vol. 23, Núm. 1, pp. 1-7

  17. Validation of the Acoustic Voice Quality Index Version 03.01 and the Acoustic Breathiness Index in the Spanish language

    Annals of Otology, Rhinology and Laryngology, Vol. 127, Núm. 5, pp. 317-326

  18. What implementation components predict positive outcomes in a parenting program?

    Research on Social Work Practice, Vol. 28, Núm. 2, pp. 173-187

  19. Youth-led activities associated with positive competence changes in a community-based program for adolescents

    Child and Family Social Work, Vol. 23, Núm. 4, pp. 599-608

  20. ¿Utilizan las reglas ortográficas los niños con y sin dificultades de aprendizaje en la escritura de palabras?

    Estudios de Psicología = Studies in Psychology, Vol. 39, Núm. 1, pp. 92-103