Departamento
Psicología Evolutiva y de la Educación
Artículos (21) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2018
-
Adolescent lifestyle profiles and personal and community competences
European Journal of Developmental Psychology, Vol. 15, Núm. 5, pp. 531-547
-
Cepstral analysis of normal and pathological voice in Spanish adults. Smoothed cepstral peak prominence in sustained vowels versus connected speech
Acta Otorrinolaringologica Espanola, Vol. 69, Núm. 3, pp. 134-140
-
Differences in growth reading patterns for at-risk spanish-monolingual children as a function of a tier 2 intervention
The Spanish Journal of Psychology, Núm. 21, pp. 1-16
-
Effectiveness of a Universal Web-based Parenting Program to Promote Positive Parenting: Patterns and Predictors on Program Satisfaction
Journal of Child and Family Studies, Vol. 27, Núm. 10, pp. 3345-3357
-
El uso de la tecnología de la información y la comunicación entre adolescentes
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 1, pp. 13-22
-
Evaluación de la calidad ética y del contenido de los recursos online para padres
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 54, pp. 19-28
-
Gifted child in the family: early detection of giftedness Alta capacidad en la familia: detección temprana de la superdotación
Talicrea: Revista Talento, Inteligencia y Creatividad, Vol. 4, Núm. 8, pp. 40-48
-
Is reading instruction evidence-based? Analyzing teaching practices using T-Patterns
Frontiers in Psychology, Vol. 9, Núm. FEB
-
La investigación en desprotección infantil
Cuadernos de trabajo social, Vol. 31, Núm. 1, pp. 189-198
-
La relación centro escolar-familia como factor protector de conductas transgresoras en la adolescencia
Aula abierta, Vol. 47, Núm. 2, pp. 149-158
-
Movilizar el cambio en menores con medidas judiciales: de la atribución al vínculo
Anuario de psicología jurídica, Núm. 28, pp. 8-14
-
National agency–university partnership for a web-based positive parenting policy and evidence-based practices
Early Child Development and Care, Vol. 188, Núm. 11, pp. 1619-1632
-
Neural Substrates of Counterfactual Emotions After Risky Decisions in Late Adolescents and Young Adults
Journal of Research on Adolescence, Vol. 28, Núm. 1, pp. 70-86
-
Parents and internet: What kind of usage?
Analise Psicologica, Vol. 36, Núm. 4, pp. 409-426
-
Percepción de mejora de las habilidades comunicativas en estudiantes universitarios
Revista de la educación superior, Vol. 47, Núm. 186, pp. 119-135
-
Therapeutic residential care in Spain. Population treated and therapeutic coverage
Child and Family Social Work, Vol. 23, Núm. 1, pp. 1-7
-
Validation of the Acoustic Voice Quality Index Version 03.01 and the Acoustic Breathiness Index in the Spanish language
Annals of Otology, Rhinology and Laryngology, Vol. 127, Núm. 5, pp. 317-326
-
What implementation components predict positive outcomes in a parenting program?
Research on Social Work Practice, Vol. 28, Núm. 2, pp. 173-187
-
Youth-led activities associated with positive competence changes in a community-based program for adolescents
Child and Family Social Work, Vol. 23, Núm. 4, pp. 599-608
-
¿Utilizan las reglas ortográficas los niños con y sin dificultades de aprendizaje en la escritura de palabras?
Estudios de Psicología = Studies in Psychology, Vol. 39, Núm. 1, pp. 92-103