Publikationen (56) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben

2021

  1. A preliminary approach to the acoustic-perceptual characterization of dysarthria [presentación oral]

    3rd International Symposium on Applied Phonetics ISAPH2021

  2. A systematic review on the impact of the social confinement on people with autism spectrum disorder and their caregivers during the covid-19 pandemic

    Brain Sciences, Vol. 11, Núm. 11

  3. Analyzing the role of fidelity of RTI Tier 2 reading intervention in Spanish kindergarten and first grade students

    Annals of Dyslexia, Vol. 71, Núm. 1, pp. 28-49

  4. Assessing the Efficacy of Tier 2 Mathematics Intervention for Spanish Primary School Students

    Early Childhood Research Quarterly, Vol. 56, pp. 281-293

  5. Autism spectrum disorders and anxiety: Measurement and treatment

    Neural Engineering Techniques for Autism Spectrum Disorder: Volume 1: Imaging and Signal Analysis (Elsevier), pp. 315-332

  6. Colaboración entre familia y escuela y su relación con las competencias sociales y académicas del alumnado de etnia gitana de Canarias

    Revista de educación, Núm. 394, pp. 393-408

  7. Comparación de la satisfacción de futuros maestros/as en las modalidades formativas en línea y mixta a través del programa web trazo

    Qurriculum: Revista de Teoría, Investigación y Práctica Educativa, Núm. 34, pp. 9-22

  8. Condicionantes contextuales, familiares e individuales de la resiliencia en las familias de etnia gitana en Canarias

    Trabajo social global - Global Social Work: Revista de investigaciones en intervención social, Vol. 11

  9. Convivencia y resolución positiva de conflictos en la universidad

    Avances en educación superior e investigación: Volumen I

  10. Coping strategies in obsessive-compulsive patients during Covid-19 lockdown

    International journal of clinical and health psychology, Vol. 21, Núm. 2, pp. 39-45

  11. Del ánimo estudioso

    De estudiosos y estudiantes (Edicions de la Universitat de Barcelona), pp. 185-194

  12. Diagnostic tools for autism spectrum disorders by gender: Analysis of current status and future lines

    Children, Vol. 8, Núm. 4

  13. Distinctive frontal and occipitotemporal surface features in neglectful parenting

    Brain Sciences, Vol. 11, Núm. 3

  14. Effects of web-based training on Spanish pre-service and in-service teacher knowledge and implicit beliefs on learning to write

    Journal of Computer Assisted Learning, Vol. 37, Núm. 1, pp. 197-211

  15. El análisis del conflicto: una perspectiva desde las percepciones mutuas

    Revista Iberoamericana de Justicia Terapéutica, Núm. 2

  16. El apoyo social en los programas domiciliarios y grupales de educación parental

    Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 73, Núm. 2, pp. 9-24

  17. El efecto “Bolonia” en las estrategias y estilos de aprendizaje de los estudiantes de Psicología de la Universidad de La Laguna

    Revista de investigación en educación, Vol. 19, Núm. 2, pp. 145-161

  18. El hogar: un metafactor para la promoción de la resiliencia en el sinhogarismo

    Cuadernos de trabajo social, Vol. 34, Núm. 2, pp. 393-405

  19. Enhancing Motor Brain Activity Improves Memory for Action Language: A tDCS Study

    Cerebral cortex (New York, N.Y. : 1991), Vol. 31, Núm. 3, pp. 1569-1581

  20. Entre dos sistemas: Los jóvenes tutelados en acogimiento residencial con medidas judiciales

    Anuario de psicología jurídica, Núm. 31, pp. 55-61