Alicia
Bruno Castañeda
Profesora Titular Universidad
Irene
Polo Blanco
Publikationen, an denen er mitarbeitet Irene Polo Blanco (19)
2024
-
Adaptaciones metodológicas para la enseñanza de resolución de problemas aritméticos a alumnado con autismo
Epsilon: Revista de la Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales", Núm. 116, pp. 53-62
-
Effects of Modified Schema-Based Instruction to Teach Students With Autism to Solve Additive Compare Problems
Journal of Special Education, Vol. 58, Núm. 3, pp. 171-182
-
Strategies for solving multiplicative problems using a conceptual model-based problem-solving approach. A case study with a student with autism spectrum disorder
ZDM - Mathematics Education, Vol. 56, Núm. 6, pp. 1239-1256
-
Teaching Students With Mild Intellectual Disability to Solve Word Problems Using Schema-Based Instruction
Learning Disability Quarterly, Vol. 47, Núm. 1, pp. 3-15
-
The concrete-representational-abstract sequence for the acquisition of the cardinal principle in preschool children with autism
International Journal of Developmental Disabilities
2023
-
Interpretación de gráficos estadísticos por estudiantes con autismo
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 571
2022
-
COMPARISON PROBLEM SOLVING BY AUTISTIC STUDENTS
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Conceptual Model-Based Approach to Teaching Multiplication and Division Word-Problem Solving to A Student with Autism Spectrum Disorder
Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, Vol. 57, Núm. 1, pp. 31-43
-
El papel del lenguaje y del contexto en la resolución de problemas en alumnado con trastorno del espectro autista
FPIEM: Formación del Profesorado e Investigación en Educación Matemática, Núm. 14, pp. 71-85
-
GENERALIZATION TROUGH FUNCTIONAL TASKS BY A STUDENT WITH AUTISM
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Pensemos en unas matemáticas para todo el alumnado
Aportaciones al desarrollo del currículo desde la investigación en educación matemática (Editorial Universidad de Granada), pp. 322-347
-
TEACHING MULTIPLICATIVE WORD-PROBLEM SOLVING TO A STUDENT WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
2021
-
Influencia del contexto en problemas de multiplicación y división: estudio de caso de un alumno con autismo
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 52, Núm. 1, pp. 59-78
-
Strategies for solving addition problems using modified schema-based instruction in students with intellectual disabilities
Mathematics, Vol. 9, Núm. 15
2020
-
Metodologías para la resolución de problemas aritméticos en alumnado con trastorno del espectro autista
Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 90, pp. 51-58
2019
-
An exploratory study on strategies and errors of a student with autism spectrum disorder when solving partitive division problems
Revista Brasileira de Educacao Especial, Vol. 25, Núm. 2, pp. 249-266
-
Instrucción basada en esquemas en la resolución de problemas aditivos de cambio en un estudiante con trastorno del espectro Autista
Investigación en Educación Matemática XXIII
2018
-
CE-382. Instrucción basada en esquemas para el aprendizaje de la división en estudiantes con trastorno del espectro autista
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
-
Estrategias y representaciones en la resolución de problemas aritméticos de división en estudiantes con trastorno del espectro autista: Un estudio de caso
Revista de Educación Inclusiva, Vol. 11, Núm. 2, pp. 159-178