Publications (82) Jorge Luis de la Torre Cantero publications

2024

  1. Acción Veredas/Paths-Action. Integrating craftspersonship heritage and maker culture through a learning experience in Higher Education in Design

    Driving Design II. Collective approaches enriching design principles https://distributeddesign.eu/wp-content/uploads/2024/03/DDBook_year6_online_.pdf (Distributed Design Platform, EU), pp. 142-147

  2. Documentar a través de la mirada del visitante: una experiencia de aprendizaje-servicio en la ONG de Aldeas Infantiles SOS

    Sintaxis, pp. 42-55

  3. El retablo de lámina en Tenerife.: Problemática y concreción tipológica a partir de varios ejemplos del siglo XVIII

    Vegueta: Anuario de la Facultad de Geografía e Historia, Vol. 24, Núm. 2, pp. 1111-1131

  4. Ilustrando la ética maker: proceso experimental colaborativo en una neoartesanía

    EME Experimental Illustration, Art & Design, Núm. 12, pp. 152-165

  5. La ética maker como instrumento de análisis proyectual en el aula universitaria en Diseño

    Symposium grafica_QP (10º. 2024. Barcelona)

2022

  1. Collaborative Graphic Simulation Experience Through Project-Based Learning to Develop Spatial Abilities

    International Journal of Engineering Education, Vol. 38, Núm. 4, pp. 905-916

  2. The HBIM methodology applied to the documentation for the conservation of altarpieces

    Congresso Ibero Americano de Investigações em Conservação e Restauro (4º. 2022. Lisboa)

  3. The altarpiece as a didactic resource in the Conservation and Restoration of cultural objects degree

    Libro de resúmenes. RADAR 2022 Congreso Internacional de Investigación Transversal desde las Artes (Universidad de La Laguna), pp. 193-195

2020

  1. Analysis of the factorial structure of graphic creativity of engineering students through digital manufacturing techniques

    International Journal of Engineering Education, Vol. 36, Núm. 4, pp. 1151-1160

  2. Classroom indoor environment assessment through architectural analysis for the design of efficient schools

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 5, pp. 1-12

  3. Los Fab Labs como laboratorios de creación para la inclusión social [póster]

    III Congreso de Jóvenes Investigadores/as de Canarias y I Congreso Internacional de Jóvenes por la Investigación

  4. Minecraft: three-dimensional construction workshop for improvement of creativity

    Technology, Pedagogy and Education, Vol. 29, Núm. 5, pp. 665-678

2019

  1. Cloud-based collaborative 3D modeling to train engineers for the industry 4.0

    Applied Sciences (Switzerland), Vol. 9, Núm. 21