
Sergio
Hernández Expósito
Associate Professor
Publications (69)
2022
-
Intervención en vocabulario expresivo en alumnado con Trastorno del Desarrollo del Lenguaje
Congreso Internacional de AELFA-IF (32º. 2021)
-
Overlapping in memory profiles in Spanish children with autism spectrum disorders, developmental language disorders, and attention deficit hyperactivity disorder
Applied Neuropsychology: Child, Vol. 11, Núm. 4, pp. 863-872
2021
-
Intervention for oral language comprehension skills in preschoolers with developmental language disorder
International Journal of Language & Communication Disorders
2020
-
Efficacy of a computer-based cognitive training program to enhance planning skills in 5 to 7-year-old normally-developing children
Applied Neuropsychology: Child, Vol. 9, Núm. 1, pp. 21-30
-
Intervención temprana en conciencia morfológica en alumnado con Trastornos en el Desarrollo del Lenguaje
Revista de educación, Núm. 390, pp. 57-78
-
Intervention in Syntactic Skills in Pupils with Developmental Language Disorder
Psicothema, Vol. 32, Núm. 4, pp. 541-548
2019
-
A comparative study of language phenotypes in Autism Spectrum Disorder and Specifi c Language Impairment
Psicothema, Vol. 31, Núm. 4, pp. 437-442
-
Both the mirror and the affordance systems might be impaired in adults with high autistic traits. Evidence from EEG mu and beta rhythms
Autism Research, Vol. 12, Núm. 7, pp. 1032-1042
-
Differential long-term medication impact on executive function and delay aversion in ADHD
Applied Neuropsychology: Child, Vol. 8, Núm. 2, pp. 140-157
-
Effectiveness of a working memory intervention program in children with language disorders
Applied Neuropsychology: Child, Vol. 8, Núm. 1, pp. 15-23
2018
-
EEG findings and outcomes of continuous video-EEG monitoring started prior to initiation of seizure treatment in the perinatal stroke
Early Human Development, Vol. 120, pp. 1-9
-
Electrophysiological correlates of reading in children with attention deficit hyperactivity disorder
Revista de Neurologia, Vol. 66, Núm. 6, pp. 175-181
-
Gray Matter and Functional Connectivity in Anterior Cingulate Cortex are Associated with the State of Mental Silence During Sahaja Yoga Meditation
Neuroscience, Vol. 371, pp. 395-406
-
Neuropsychology of frontal lobe epilepsy in children and adults: Systematic review and meta-analysis
Epilepsy and Behavior, Vol. 88, pp. 15-20
-
Una propuesta de intervención desde la educación infantil para me- jorar las habilidades lectoras en alumnado con trastorno específico del lenguaje (TEL)
Congreso Internacional AELFA-IF: Recopilación de ponencias : Logopedia. Conectando ciencia y profesión (31ª.2018.Granada)
2017
-
Funciones ejecutivas y lenguaje en subtipos de niños con trastorno específico del lenguaje
Neurologia, Vol. 32, Núm. 6, pp. 355-362
-
Funciones ejecutivas y trastornos del lenguaje: implicaciones para la evaluación y la intervención
Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 37, Núm. 2, pp. 53-55
2016
-
Increased grey matter associated with long-Term Sahaja yoga meditation: A voxel-based morphometry study
PLoS ONE, Vol. 11, Núm. 3
-
Intervención en problemas de fluidez en alumnado con Trastorno Específico del Lenguaje (TEL)
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 39, Núm. 3, pp. 481-498
-
Perfil neuropsicológico en el síndrome opsoclono-mioclonoataxia como forma de presentación de tumores neuroblásticos
Revista de Neurologia, Vol. 62, Núm. 6, pp. 249-257