Sergio
Hernández Expósito
Profesor Titular Universidad
Publicaciones (87) Publicaciones de Sergio Hernández Expósito
2024
-
Cognitive flexibility impairment in temporal lobe epilepsy: The impact of epileptic foci lateralization on executive functions
Epilepsy and Behavior, Vol. 151
-
Intervención en lenguaje y alfabetización temprana del alumnado con trastorno del desarrollo del lenguaje: un sistema de apoyo de múltiples niveles
Aljibe
2023
-
Intervención en Lectura Temprana en Alumnado con Trastorno del Desarrollo del Lenguaje
Revista signos: estudios de lingüística, Vol. 56, Núm. 112, pp. 306-324
2022
-
Conciencia morfológica en alumnado con trastorno del desarrollo del lenguaje: modelo de intervención en educación infantil
Congreso Internacional AELFA-IF (32º. 2021)
-
Intervención en vocabulario expresivo en alumnado con Trastorno del Desarrollo del Lenguaje
Congreso Internacional de AELFA-IF (32º. 2021)
-
Overlapping in memory profiles in Spanish children with autism spectrum disorders, developmental language disorders, and attention deficit hyperactivity disorder
Applied Neuropsychology: Child, Vol. 11, Núm. 4, pp. 863-872
2021
-
Intervention for oral language comprehension skills in preschoolers with developmental language disorder
International Journal of Language & Communication Disorders
2020
-
Efficacy of a computer-based cognitive training program to enhance planning skills in 5 to 7-year-old normally-developing children
Applied Neuropsychology: Child, Vol. 9, Núm. 1, pp. 21-30
-
Intervención temprana en conciencia morfológica en alumnado con Trastornos en el Desarrollo del Lenguaje
Revista de educación, Núm. 390, pp. 57-78
-
Intervention in Syntactic Skills in Pupils with Developmental Language Disorder
Psicothema, Vol. 32, Núm. 4, pp. 541-548
2019
-
A comparative study of language phenotypes in Autism Spectrum Disorder and Specifi c Language Impairment
Psicothema, Vol. 31, Núm. 4, pp. 437-442
-
Both the mirror and the affordance systems might be impaired in adults with high autistic traits. Evidence from EEG mu and beta rhythms
Autism Research, Vol. 12, Núm. 7, pp. 1032-1042
-
Differential long-term medication impact on executive function and delay aversion in ADHD
Applied Neuropsychology: Child, Vol. 8, Núm. 2, pp. 140-157
-
Effectiveness of a working memory intervention program in children with language disorders
Applied Neuropsychology: Child, Vol. 8, Núm. 1, pp. 15-23
2018
-
EEG findings and outcomes of continuous video-EEG monitoring started prior to initiation of seizure treatment in the perinatal stroke
Early Human Development, Vol. 120, pp. 1-9
-
Electrophysiological correlates of reading in children with attention deficit hyperactivity disorder
Revista de Neurologia, Vol. 66, Núm. 6, pp. 175-181
-
Neuropsychology of frontal lobe epilepsy in children and adults: Systematic review and meta-analysis
Epilepsy and Behavior, Vol. 88, pp. 15-20
-
Una propuesta de intervención desde la educación infantil para me- jorar las habilidades lectoras en alumnado con trastorno específico del lenguaje (TEL)
Congreso Internacional AELFA-IF: Recopilación de ponencias : Logopedia. Conectando ciencia y profesión (31ª.2018.Granada)
-
Una propuesta de intervención desde la educación infantil para mejorar las habilidades lectoras en alumnado con Trastorno Específico del Lenguaje (TEL)
Logopedia: conectando ciencia y profesión: Recopilación de ponencias XXXI Congreso Internacional AELFA-IF