María de África
Borges del Rosal
Catedrática de Universidad
Elena
Rodríguez Naveiras
Profesora Ayudante Doctora
Publicaciones en las que colabora con Elena Rodríguez Naveiras (29)
2024
-
The Effects of Attitudes towards Mathematics and STEM Education on High-Ability Students and a Community Sample
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 1
-
Training of health science professors to support the education of high-ability university students
Frontiers in Education, Vol. 9
2022
2021
-
A Mixed Methods Research Study of Parental Perception of Physical Activity and Quality of Life of Children Under Home Lock Down in the COVID-19 Pandemic
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Falsos positivos en la identificación de altas capacidades intelectuales
Talincrea, Vol. 7, pp. 42-51
2020
-
Evaluación del comportamiento de los docentes universitarios en el aula utilizando dos instrumentos de observación
Innovación docente e investigación en ciencias de la salud: Avanzando en el proceso de enseñanza-aprendizaje (Dykinson), pp. 151-163
-
Evaluation of the effects of grouping high capacity students in academic achievement and creativity
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 11
-
Physical Activity and Well-Being of High Ability Students and Community Samples During the COVID-19 Health Alert
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Programas extraescolares: una alternativa a la respuesta educativa de altas capacidades
Revista de Educación y Desarrollo, Vol. 52, pp. 19-27
2019
-
Differences in working memory between gifted or talented students and community samples: A meta-analysis
Psicothema, Vol. 31, Núm. 3, pp. 255-262
-
Educational responses to students with high abilities from the parental perspective
Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. MAY, pp. 1187
2018
-
Evaluación de programas educativos para alumnado de altas capacidades
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
2017
-
A intervenção psicoeducativa baseada em evidência : subsídios do enfoque qualitativo
Revista Pesquisa Qualitativa. São Paulo (SP), Vol. 5, pp. 168-190
2016
-
El programa Encuentros
AMAzônica, Vol. 18, Núm. 2, pp. 213-236
-
Evaluación de buenas prácticas docentes mediante metodología observacional. Elaboración de un protocolo de observación que recoge las conductas consideradas buenas prácticas docentes en el aula.
Innovación docente para convencidos. VI Jornadas de innovación docente [Recurso electrónico]
-
The Observational Instrument of Best Practices: An Observational Instrument to Measure Best Practice Behaviors in University Teachers
International Journal of Social Science Studies, Vol. 4, Núm. 10, pp. 71-78
2015
-
Assessment of the Teaching Behavior of the Instructors of an Out-of-School Program
Journal of Curriculum and Teaching, Vol. 4, Núm. 1
-
Programa Integral para altas capacidades "Descubriéndonos". Un guía práctica de aplicación.
Manual Moderno, pp. 1-140
2013
-
Creating and Purifying an Observation Instrument Using the Generalizability Theory
Acción psicológica, Vol. 10, Núm. 2, pp. 73-82