Publications by the researcher in collaboration with Alicia Díaz Megolla (14)

2024

  1. Relationship between parenting educational styles and well-being in families with autistic children: a systematic review

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 14, Núm. 6, pp. 1527-1542

2023

  1. The effect of daily meditative practices based on mindfulness and self-compassion on emotional distress under stressful conditions: a randomized controlled trial

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 13, Núm. 4, pp. 762-775

2021

  1. Covid-19 lockdown and mental health in a sample population in spain: The role of self-compassion

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 4, pp. 1-14

2012

  1. Datos normativos para el Test de Stroop: patrón de desarrollo de la inhibición y formas alternativas para su evaluación

    European journal of education and psychology, Vol. 5, Núm. 1, pp. 39-51

  2. Datos normativos para el Test de los Cinco Dígitos: desarrollo evolutivo de la flexibilidad en Educación Primaria

    European journal of education and psychology, Vol. 5, Núm. 1, pp. 27-38

  3. Datos normativos para el test de Span Visual: estudio evolutivo de la memoria de trabajo visual y la memoria de trbajo verbal

    European journal of education and psychology, Vol. 5, Núm. 1, pp. 65-77

  4. Test de Fluidez Verbal: datos normativos y desarrollo evolutivo en el alumnado de primaria

    European journal of education and psychology, Vol. 5, Núm. 1, pp. 53-64

  5. Test de atención D2: datos normativos y desarrollo evolutivo de la atención en educación primaria

    European journal of education and psychology, Vol. 5, Núm. 1, pp. 93-106

  6. Torre de Hanoi: datos normativos y desarrollo evolutivo de la planificación

    European journal of education and psychology, Vol. 5, Núm. 1, pp. 79-91

2007

  1. Locus and nature of perceptual phonological deficit in Spanish children with reading disabilities

    Journal of Learning Disabilities, Vol. 40, Núm. 1, pp. 80-92

2004

  1. Evaluación de la velocidad de nombrar en las dificultades de aprendizaje de la lectura

    Psicothema, Vol. 16, Núm. 3, pp. 442-447

  2. Evaluación del procesamiento sintáctico-semántico en la dislexia evolutiva

    Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 2, Núm. 4, pp. 127-142

  3. Valoración del procesamiento ortográfico en niños españoles con dislexia: El papel de las unidades léxicas y subléxicas

    Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 2, Núm. 4, pp. 105-126