Psicología Clínica, Psicobiología y Metodología
Departamento
Alicia
Díaz Megolla
Alicia Díaz Megolla-rekin lankidetzan egindako argitalpenak (14)
2024
-
Relationship between parenting educational styles and well-being in families with autistic children: a systematic review
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 14, Núm. 6, pp. 1527-1542
2023
-
The effect of daily meditative practices based on mindfulness and self-compassion on emotional distress under stressful conditions: a randomized controlled trial
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 13, Núm. 4, pp. 762-775
2021
-
Covid-19 lockdown and mental health in a sample population in spain: The role of self-compassion
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 4, pp. 1-14
2012
-
Datos normativos para el Test de Stroop: patrón de desarrollo de la inhibición y formas alternativas para su evaluación
European journal of education and psychology, Vol. 5, Núm. 1, pp. 39-51
-
Datos normativos para el Test de los Cinco Dígitos: desarrollo evolutivo de la flexibilidad en Educación Primaria
European journal of education and psychology, Vol. 5, Núm. 1, pp. 27-38
-
Datos normativos para el test de Span Visual: estudio evolutivo de la memoria de trabajo visual y la memoria de trbajo verbal
European journal of education and psychology, Vol. 5, Núm. 1, pp. 65-77
-
Test de Fluidez Verbal: datos normativos y desarrollo evolutivo en el alumnado de primaria
European journal of education and psychology, Vol. 5, Núm. 1, pp. 53-64
-
Test de atención D2: datos normativos y desarrollo evolutivo de la atención en educación primaria
European journal of education and psychology, Vol. 5, Núm. 1, pp. 93-106
-
Torre de Hanoi: datos normativos y desarrollo evolutivo de la planificación
European journal of education and psychology, Vol. 5, Núm. 1, pp. 79-91
2007
-
Locus and nature of perceptual phonological deficit in Spanish children with reading disabilities
Journal of Learning Disabilities, Vol. 40, Núm. 1, pp. 80-92
2005
-
Is the deficit in phonological awareness better explained in terms of task differences or effects of syllable structure?
Applied Psycholinguistics, Vol. 26, Núm. 2, pp. 267-283
2004
-
Evaluación de la velocidad de nombrar en las dificultades de aprendizaje de la lectura
Psicothema, Vol. 16, Núm. 3, pp. 442-447
-
Evaluación del procesamiento sintáctico-semántico en la dislexia evolutiva
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 2, Núm. 4, pp. 127-142
-
Valoración del procesamiento ortográfico en niños españoles con dislexia: El papel de las unidades léxicas y subléxicas
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 2, Núm. 4, pp. 105-126