Psicología Clínica, Psicobiología y Metodología
Departamento
Universidad de Guadalajara
Guadalajara, MéxicoPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Guadalajara (16)
2023
-
Knowledge about COVID-19 between Children and Adolescents with and without High Intellectual Abilities
Healthcare (Switzerland), Vol. 11, Núm. 17
2022
2021
2020
-
Emotions and Reactions to the Confinement by COVID-19 of Children and Adolescents With High Abilities and Community Samples: A Mixed Methods Research Study
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Evaluation of the effects of grouping high capacity students in academic achievement and creativity
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 11
-
Physical Activity and Well-Being of High Ability Students and Community Samples During the COVID-19 Health Alert
Frontiers in Psychology, Vol. 11
2019
-
Educational responses to students with high abilities from the parental perspective
Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. MAY, pp. 1187
2018
-
Atención e impulsividad en Niños con Alta Capacidad Intelectual y Niños con TDAH
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 16, Núm. 46, pp. 503-516
2017
-
Extracurricular activities and group belonging as a protective factor in adolescence
Psicología educativa, Vol. 23, Núm. 1, pp. 45-51
2015
-
Evaluation of the Teaching Performance of University Lecturers: Comparison between Mexico and Spain
Journal of Curriculum and Teaching, Vol. 4, Núm. 2, pp. 53-61
-
Programa Integral para altas capacidades "Descubriéndonos". Un guía práctica de aplicación.
Manual Moderno, pp. 1-140
2014
-
Evaluación docente del profesorado universitario de la carrera de Psicología en la Universidad de Gualadajara
Revista de Educación y Desarrollo, Vol. Enero-Marzo, Núm. 28, pp. 5-14
-
Propiedades Psicométricas del inventario de competencias socioemocionales para adolescentes (EQi-YV) en población mexicana
Revista Evaluar, Vol. 14, Núm. 1, pp. 1-14
2013
-
Evaluación de la conducta del docente, una propuesta para el diagnostico del burnout
Aportes interdisciplinarios en el ejercicio profesional de la salud mental. Vol. II (Universidad de Guadalajara), pp. 166-177
2012
-
La evaluación de la conducta del docente: una propuesta para el diagnóstico del burnout
Congreso Internacional de Salud Mental: Libro Resúmenes (7º.2012. Guadalajara)