Publicaciones (38) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2024

  1. Academic Engagement and Dropout Intention in Undergraduate University Students

    Journal of College Student Retention: Research, Theory and Practice, Vol. 26, Núm. 1, pp. 108-125

  2. Academic procrastination and inappropriate use of social networks among university students

    Studies in Higher Education

  3. Affect and post-traumatic growth in previously bullied students: Intrusive and deliberate rumination as mediators

    Personality and Individual Differences, Vol. 231

  4. Analysis of Quality of Life of Autistic Students on the Canary Islands during the COVID-19 Pandemic and the Educational Response Offered

    Education Sciences, Vol. 14, Núm. 1

  5. CFD-14: detecting literacy and dyslexia risks in early and primary education

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 11, Núm. 1

  6. Challenges and Opportunities in Inclusive Education with ICT: Teachers’ Perspectives in the Canary Islands during the COVID-19 Pandemic

    Education Sciences, Vol. 14, Núm. 3

  7. Changes in procrastinating behaviour through intervention in university students: a systematic review

    Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 22, Núm. 63, pp. 441-468

  8. Computational thinking with Scratch or App Inventor in primary education

    Campus Virtuales, Vol. 13, Núm. 2, pp. 107-122

  9. Computational thinking with Scratch or App Inventor in primary education

    Campus Virtuales, Vol. 13, Núm. 2, pp. 107

  10. Convergencias y divergencias en la competencia digital de los docentes en formación

    Campus Virtuales, Vol. 13, Núm. 1, pp. 9-24

  11. Cátedra institucional , ciclos de vida y personas mayores. Cabildo de Tenerife y Universidad de La Laguna. Una propuesta para la felicidad, la ternura y la igualdad.

    Análisis y modificación de conducta, Vol. 50, Núm. 182, pp. 97-107

  12. El papel vital de los abuelos en la educación y el desarrollo de sus nietos en la familia contemporánea

    EduSer, Vol. 16, Núm. 1, pp. 1-18

  13. El rendimiento académico universitario durante la pandemia. Un análisis comparativo entre las calificaciones y las percepciones del profesorado

    RED: revista de educación a distancia, Vol. 24, Núm. 77

  14. Enhancement of clinical skills through virtual reality: a proposal for training certified nursing assistant

    Salud, Ciencia y Tecnología, Núm. 4

  15. Enseñanza de esquemas narrativos en alumnado de Educación Infantil: trastorno del desarrollo del lenguaje y desarrollo típico

    ESE: Estudios sobre educación., Núm. 46, pp. 98-120

  16. Factores relacionados con el abandono académico en la Formación Profesional

    Revista Colombiana de Educación, Núm. 93, pp. 99-122

  17. Foros online: promoción de competencias parentales en el programa Educar en Positivo

    Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 3, pp. 647-658

  18. Integración de la inteligencia artificial en la educación superior: Un análisis con perspectiva de género

    CTS: Revista iberoamericana de ciencia, tecnología y sociedad, Vol. 19, Núm. 56, pp. 117-139

  19. Interacciones en la educación digital a través del modelo de comunidad de indagación: estudio de caso en estudiantes de posgrado de Ecuador

    Campus Virtuales, Vol. 13, Núm. 2, pp. 49-62

  20. Interacciones en la educación digital a través del modelo de comunidad de indagación: estudio de caso en estudiantes de posgrado de Ecuador

    Campus Virtuales, Vol. 13, Núm. 2, pp. 49