Departamento
Didáctica e Investigación Educativa
Publicacións (38) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2024
-
Academic Engagement and Dropout Intention in Undergraduate University Students
Journal of College Student Retention: Research, Theory and Practice, Vol. 26, Núm. 1, pp. 108-125
-
Academic procrastination and inappropriate use of social networks among university students
Studies in Higher Education
-
Affect and post-traumatic growth in previously bullied students: Intrusive and deliberate rumination as mediators
Personality and Individual Differences, Vol. 231
-
Analysis of Quality of Life of Autistic Students on the Canary Islands during the COVID-19 Pandemic and the Educational Response Offered
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 1
-
CFD-14: detecting literacy and dyslexia risks in early and primary education
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 11, Núm. 1
-
Challenges and Opportunities in Inclusive Education with ICT: Teachers’ Perspectives in the Canary Islands during the COVID-19 Pandemic
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 3
-
Changes in procrastinating behaviour through intervention in university students: a systematic review
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 22, Núm. 63, pp. 441-468
-
Computational thinking with Scratch or App Inventor in primary education
Campus Virtuales, Vol. 13, Núm. 2, pp. 107-122
-
Computational thinking with Scratch or App Inventor in primary education
Campus Virtuales, Vol. 13, Núm. 2, pp. 107
-
Convergencias y divergencias en la competencia digital de los docentes en formación
Campus Virtuales, Vol. 13, Núm. 1, pp. 9-24
-
Cátedra institucional , ciclos de vida y personas mayores. Cabildo de Tenerife y Universidad de La Laguna. Una propuesta para la felicidad, la ternura y la igualdad.
Análisis y modificación de conducta, Vol. 50, Núm. 182, pp. 97-107
-
El papel vital de los abuelos en la educación y el desarrollo de sus nietos en la familia contemporánea
EduSer, Vol. 16, Núm. 1, pp. 1-18
-
El rendimiento académico universitario durante la pandemia. Un análisis comparativo entre las calificaciones y las percepciones del profesorado
RED: revista de educación a distancia, Vol. 24, Núm. 77
-
Enhancement of clinical skills through virtual reality: a proposal for training certified nursing assistant
Salud, Ciencia y Tecnología, Núm. 4
-
Enseñanza de esquemas narrativos en alumnado de Educación Infantil: trastorno del desarrollo del lenguaje y desarrollo típico
ESE: Estudios sobre educación., Núm. 46, pp. 98-120
-
Factores relacionados con el abandono académico en la Formación Profesional
Revista Colombiana de Educación, Núm. 93, pp. 99-122
-
Foros online: promoción de competencias parentales en el programa Educar en Positivo
Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 3, pp. 647-658
-
Integración de la inteligencia artificial en la educación superior: Un análisis con perspectiva de género
CTS: Revista iberoamericana de ciencia, tecnología y sociedad, Vol. 19, Núm. 56, pp. 117-139
-
Interacciones en la educación digital a través del modelo de comunidad de indagación: estudio de caso en estudiantes de posgrado de Ecuador
Campus Virtuales, Vol. 13, Núm. 2, pp. 49-62
-
Interacciones en la educación digital a través del modelo de comunidad de indagación: estudio de caso en estudiantes de posgrado de Ecuador
Campus Virtuales, Vol. 13, Núm. 2, pp. 49