COLE
Cognición, Lenguaje y Educación (COLE)
Publicaciones (57) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2022
-
Validación de una prueba informatizada para la evaluación de procesos perceptivos auditivos y visuales
Lingüística y Literatura, Vol. 43, Núm. 82, pp. 138-159
2021
-
Evidence for a general impairment of auditory and visual temporal order judgment in children with reading disabilities
Tesis psicológica: Revista de la Facultad de Psicología, Vol. 16, Núm. 2
-
Socioeconomic Status, Culture, and Reading Comprehension in Immigrant Students
Frontiers in Psychology, Vol. 12
2018
-
Correction: Genetic association study of dyslexia and ADHD candidate genes in a Spanish cohort: Implications of comorbid samples (PLoS ONE (2018) 13:10 (e0206431) DOI: 10.1371/journal.pone.0206431)
PLoS ONE
-
Genetic association study of dyslexia and ADHD candidate genes in a Spanish cohort: Implications of comorbid samples
PLoS ONE, Vol. 13, Núm. 10
2017
-
Línea mental numérica en alumnos con bajo rendimiento en cálculo aritmético
Majorensis: Revista Electrónica de Ciencia y Tecnología, Núm. 13, pp. 24-30
-
Procesamiento temporal auditivo de estímulos lingüísticos y no lingüísticos en niños con dificultades en lectura
Revista española de lingüística aplicada, Vol. 30, Núm. 1, pp. 393-413
2014
-
El procesamiento temporal en la percepción del habla de los niños con dislexia
Anales de psicología, Vol. 30, Núm. 2, pp. 716-724
-
Is there a bilingual advantage in the ANT task? Evidence from children
Frontiers in Psychology, Vol. 5, Núm. MAY
-
The inhibitory advantage in bilingual children revisited: Myth or reality?
Experimental Psychology, Vol. 61, Núm. 3, pp. 234-251
-
Visual and auditory perception in preschool children at risk for dyslexia
Research in Developmental Disabilities, Vol. 35, Núm. 11, pp. 2673-2680
2013
-
The Influence Of Reading Expertise In Mirror-Letter Perception: Evidence from beginning and expert readers
Mind, Brain, and Education, Vol. 7, Núm. 2, pp. 124-135
2010
-
Procesos cognitivos y dificultades de aprendizaje en lectura
Dislexia y sordera: líneas actuales en el estudio de la lengua escrita y sus dificultades (Aljibe), pp. 101-110
2009
-
An anatomical signature for literacy
Nature, Vol. 461, Núm. 7266, pp. 983-986
-
Desarrollo de las habilidades fonológicas y ortográficas en niños normolectores y con dislexia durante la educación primaria
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 32, Núm. 3, pp. 375-389
-
N250 effects for letter transpositions depend on lexicality: 'Casual' or 'causal'?
NeuroReport, Vol. 20, Núm. 4, pp. 381-387
-
Validez discriminante de la Batería Multimedia Sicole-R-Primaria para la evaluación de procesos cognitivos asociados a la dislexia
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 27, Núm. 1, pp. 49-71
2008
-
Desarrollo de la percepción del habla en niños con dislexia
Psicothema, Vol. 20, Núm. 4, pp. 678-683
-
The double-deficit hypothesis in Spanish developmental dyslexia
Topics in Language Disorders, Vol. 28, Núm. 1, pp. 46-60
-
Transposed-letter similarity effects in naming pseudowords: Evidence from children and adults
European Journal of Cognitive Psychology, Vol. 20, Núm. 1, pp. 33-46