María Cristina
Rodríguez Rodríguez
Investigadora en el periodo 2006-2024
Publicaciones en las que colabora con María Cristina Rodríguez Rodríguez (66)
2024
-
Curriculum-based measurement for early writing struggles in kindergarten: a systematic review
Psicología educativa, Vol. 30, Núm. 2, pp. 101-110
-
Identifying kindergarteners at-risk of writing difficulties based on foundational literacy skills
Reading and Writing
-
Reading Spanish Prosody: The Role of Word Reading and Syntactic Knowledge
Journal of Literacy Research, Vol. 56, Núm. 2, pp. 102-122
-
The Impact of Oral Language and Transcription Skills on Early Writing Production in Kindergarteners: Productivity and Quality
Early Childhood Education Journal
2023
-
Data from an International Multi-Centre Study of Statistics and Mathematics Anxieties and Related Variables in University Students (the SMARVUS Dataset)
Journal of Open Psychology Data, Vol. 11, Núm. 1
2021
-
Multimedia battery for assessment of cognitive and basic skills in mathematics (BM-PROMA)
Journal of Visualized Experiments, Vol. 2021, Núm. 174
2019
-
Actividades instruccionales para la mejora de los procesos de aprendizaje de la lectura
Modelo de respuesta a la intervención: un enfoque preventivo para el abordaje de las dificultades específicas de aprendizaje (Pirámide), pp. 1121-1130
-
La evaluación del contexto alfabetizador familiar en estudiantes de chino como L2
Investigación comprometida para la transformación social: actas del XIX Congreso Internacional de Investigación Educativa
2017
-
Data-driven heterogeneity in mathematical learning disabilities based on the triple code model
Research in Developmental Disabilities, Vol. 71, pp. 130-142
-
Predicting Handwriting Difficulties Through Spelling Processes
Journal of Learning Disabilities, Vol. 50, Núm. 5, pp. 504-510
2016
-
¿Qué habilidades cognitivas y numéricas definen mejor las dificultades de aprendizaje en matematicas?
Estudios de Psicología = Studies in Psychology, Vol. 37, Núm. 1, pp. 124-134
2015
-
Developmental Changes in the Relations Between RAN, Phonological Awareness, and Reading in Spanish Children
Scientific Studies of Reading, Vol. 19, Núm. 4, pp. 273-288
-
Programa Letra, sistema de aprendizaje tutorial para la formación del profesorado en la enseñanza de la lectura: diploma de especialización en la enseñanza de la lectura
Santa Cruz de Tenerife, Servicio de Publicaciones, Universidad de la Laguna, 2015
-
Syntactic Awareness and Arithmetic Word Problem Solving in Children With and Without Learning Disabilities
Journal of Learning Disabilities, Vol. 48, Núm. 6, pp. 593-601
-
Teachers’ implicit theories of learning to read: A cross-cultural study in Ibero-American countries
Reading and Writing, Vol. 28, Núm. 9, pp. 1355-1379
2014
-
Definición, prevención y diagnóstico de la dificultad de aprendizaje en lectura
Prevención en dificultades del desarrollo y del aprendizaje (Pirámide), pp. 173-186
-
Internal structure and standardized scores of the Spanish adaptation of the EGRA (Early Grade Reading Assessment) for early reading assessment
Psicothema, Vol. 26, Núm. 4, pp. 531-537
-
Subtipos disléxicos y procesos fonológicos y ortográficos en la escritura de palabras
European journal of education and psychology, Vol. 7, Núm. 1, pp. 5-16
-
¿Coinciden nuestras ideas con lo que dicen las teorías científicas sobre el aprendizaje de la lectura?
Revista española de pedagogía, Vol. 72, Núm. 259, pp. 397-414
-
¿Qué teorías sobre el aprendizaje de la lectura se atribuyen los profesores que enseñan a leer con diferente metodología?
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 4, Núm. 1, pp. 55-65