DEAP&NT
Dificultades de aprendizaje, psicolingüística y nuevas tecnologías
Publications (358) Publications in which a researcher has participated
2023
-
Assessing the efficacy of a Tier 2 early intervention for transcription skills in Spanish elementary school students
Reading and Writing, Vol. 36, Núm. 5, pp. 1227-1259
-
Data from an International Multi-Centre Study of Statistics and Mathematics Anxieties and Related Variables in University Students (the SMARVUS Dataset)
Journal of Open Psychology Data, Vol. 11, Núm. 1
-
Efectos del nivel 1 del modelo de respuesta a la intervención en matemáticas: un estudio piloto en población escolar panameña
European journal of education and psychology, Vol. 16, Núm. 1
-
El papel de la tecnología digital en el aprendizaje experiencial de la educación infantil: el caso del CEIP Las Mercedes
Infanci@ Digit@l. Los recursos educativos digitales en educación infantil. (GRAO)
-
El papel de la tecnología digital en el aprendizaje experiencial de la educación infantil: el caso del CEIP Las Mercedes
Infanci@ digit@l: los recursos educativos digitales en educación infantil (Graó), pp. 111-123
-
Habilidades de transcripción, lingüísticas y funciones ejecutivas en el desarrollo de la escritura
Congreso Internacional de Psicología y Educación (11º. 2023. Valencia)
-
Identifying preservice teachers’ belief profiles and their performance in a web-based training for writing instruction
Psicología educativa, Vol. 29, Núm. 2, pp. 121-132
-
Invarianza longitudinal del IPAE en escolares españoles de primer curso de primaria
Revista Evaluar, Vol. 23, Núm. 1, pp. 12-26
-
Invarianza longitudinal del IPAE en escolares españoles de primer curso de primaria
Revista Evaluar, Vol. 23, Núm. 1, pp. 12-26
-
Morfometría basada en vóxel
Técnicas neurocientíficas aplicadas a la salud (Pirámide), pp. 183-194
-
Neurofunctional correlates of a neurorehabilitation system based on eye movements in chronic stroke impairment levels: A pilot study
Brain and Behavior, Vol. 13, Núm. 8
-
The Healthy Lifestyle Habits Screening Questionnaire: A pilot study in the Canary Islands
Endocrinologia, Diabetes y Nutricion, Vol. 70, Núm. 5, pp. 335-346
2022
-
Dyslexia in Spain: Evidence-based lessons learned from the Canary islands
The Routledge International Handbook of Dyslexia in Education (Taylor and Francis), pp. 284-296
-
Effectiveness of online and blended delivery methods on preservice teachers’ knowledge and beliefs for writing instruction
Journal of Education for Teaching, Vol. 48, Núm. 2, pp. 178-196
-
Los MOOC: Un enfoque del e-learning
Nuevas tendencias educativas impulsadas por la tecnología (Servicio de Publicaciones), pp. 129-142
-
Reading Curriculum-Based Measures for Universal Screening in Monolingual Spanish First Graders
Early Education and Development, Vol. 33, Núm. 6, pp. 1036-1060
-
Teaching Spanish Spelling in Grades 2–3: A Cross-National Approach
Reading and Writing Quarterly, Vol. 38, Núm. 4, pp. 379-398
2021
-
Academic performance of secondary education students in socio-familial risk contexts
Suma Psicológica, Vol. 28, Núm. 2, pp. 104-111
-
Analyzing the role of fidelity of RTI Tier 2 reading intervention in Spanish kindergarten and first grade students
Annals of Dyslexia, Vol. 71, Núm. 1, pp. 28-49
-
Assessing the Efficacy of Tier 2 Mathematics Intervention for Spanish Primary School Students
Early Childhood Research Quarterly, Vol. 56, pp. 281-293