DEAP&NT
Dificultades de aprendizaje, psicolingüística y nuevas tecnologías
Publicaciones (366) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
Handwriting Skills and Their Role in Text Generation: A Longitudinal Study with Graphonomic Measures
International Journal of Educational Methodology, Vol. 10, Núm. 1, pp. 903-921
-
Identifying kindergarteners at-risk of writing difficulties based on foundational literacy skills
Reading and Writing
2023
-
Análisis de Recursos Educativos Digitales y Trastorno del Espectro del Autismo
Libro de Actas de las XXX Jornadas Internacionales de Tecnología Educativa: 30 años de docencia e investigación en Tecnología Educativa: Balance y futuro
-
Assessing the efficacy of a Tier 2 early intervention for transcription skills in Spanish elementary school students
Reading and Writing, Vol. 36, Núm. 5, pp. 1227-1259
-
Cribado universal en población escolar panameña: Lectura, escritura y matemáticas
European journal of education and psychology, Vol. 16, Núm. 2
-
Data from an International Multi-Centre Study of Statistics and Mathematics Anxieties and Related Variables in University Students (the SMARVUS Dataset)
Journal of Open Psychology Data, Vol. 11, Núm. 1
-
Efectos del nivel 1 del modelo de respuesta a la intervención en matemáticas: un estudio piloto en población escolar panameña
European journal of education and psychology, Vol. 16, Núm. 1
-
El papel de la tecnología digital en el aprendizaje experiencial de la educación infantil: El caso del CEIP Las Mercedes
Infanci@ digit@l: los recursos educativos digitales en educación infantil (Graó), pp. 111-123
-
Frecuencia de uso del aula virtual y su relación con el rendimiento académico
Libro de Actas de las XXX Jornadas Internacionales de Tecnología Educativa: 30 años de docencia e investigación en Tecnología Educativa: Balance y futuro
-
Habilidades de transcripción, lingüísticas y funciones ejecutivas en el desarrollo de la escritura
Congreso Internacional de Psicología y Educación (11º. 2023. Valencia)
-
Identifying preservice teachers’ belief profiles and their performance in a web-based training for writing instruction
Psicología educativa, Vol. 29, Núm. 2, pp. 121-132
-
Invarianza longitudinal del IPAE en escolares españoles de primer curso de primaria
Revista Evaluar, Vol. 23, Núm. 1, pp. 12-26
-
Invarianza longitudinal del IPAE en escolares españoles de primer curso de primaria
Revista Evaluar, Vol. 23, Núm. 1, pp. 12-26
-
Morfometría basada en vóxel
Técnicas neurocientíficas aplicadas a la salud (Pirámide), pp. 183-194
-
Neurofunctional correlates of a neurorehabilitation system based on eye movements in chronic stroke impairment levels: A pilot study
Brain and Behavior, Vol. 13, Núm. 8
-
Relationship of motivational variables and gender with the academic performance in Spanish Language subject in students with dyslexia
Interdisciplinaria: Revista de psicología y ciencias afines = journal of psychology and related sciences, Vol. 40, Núm. 3
-
The Healthy Lifestyle Habits Screening Questionnaire: A pilot study in the Canary Islands
Endocrinologia, Diabetes y Nutricion, Vol. 70, Núm. 5, pp. 335-346
-
Valoración y uso de los RED en la infancia: dos estudios de caso
Libro de Actas de las XXX Jornadas Internacionales de Tecnología Educativa: 30 años de docencia e investigación en Tecnología Educativa: Balance y futuro
2022
-
Dyslexia in Spain: Evidence-based lessons learned from the Canary islands
The Routledge International Handbook of Dyslexia in Education (Taylor and Francis), pp. 284-296
-
Effectiveness of online and blended delivery methods on preservice teachers’ knowledge and beliefs for writing instruction
Journal of Education for Teaching, Vol. 48, Núm. 2, pp. 178-196