Publicacións (400) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a

filter_list

2024

  1. Adaptación de una prueba para la evaluación de la Memoria de Trabajo

    XXI Congreso Internacional de Investigación Educativa, IV Encuentro de Doctorandos/as e Investigadores/as Noveles de AIDIPE: Libro de Actas, Barcelona 18-21 de junio de 2024

  2. Advancing Dyslexia Assessment in Children through Computerized Testing

    Journal of visualized experiments : JoVE

  3. Curriculum-based measurement for early writing struggles in kindergarten: a systematic review

    Psicología educativa, Vol. 30, Núm. 2, pp. 101-110

  4. Handwriting Skills and Their Role in Text Generation: A Longitudinal Study with Graphonomic Measures

    International Journal of Educational Methodology, Vol. 10, Núm. 1, pp. 903-921

  5. Identifying kindergarteners at-risk of writing difficulties based on foundational literacy skills

    Reading and Writing

  6. Infancia y pantallas: cursos de formación online para familias y docentes de niños y niñas de la etapa de infantil

    Infancia y transformación digital de la educación: miradas diversas (Dykinson), pp. 151-169

  7. La ortografía en el alumnado universitario

    Revolución Digital en las Aulas Universitarias. Nuevas Tecnologías y su papel en el cambio social y educativo (Tirant Humanidades), pp. 59-72

  8. Online training programs for adults with disabilities: a systematic review

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 11, Núm. 1

  9. Reading Spanish Prosody: The Role of Word Reading and Syntactic Knowledge

    Journal of Literacy Research, Vol. 56, Núm. 2, pp. 102-122

  10. Teaching spanish language and literature in kindergarten: The use of technology

    The Future of Early Childhood Education (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 25-38

  11. The Impact of Oral Language and Transcription Skills on Early Writing Production in Kindergarteners: Productivity and Quality

    Early Childhood Education Journal

  12. Understanding the pathways to text generation: A longitudinal study on executive functions, oral language, and transcription skills from kindergarten to first grade

    PLoS ONE, Vol. 19, Núm. 12