Instituto Universitario de Neurociencia
Instituto de investigación
Universidad de Sevilla
Sevilla, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Sevilla (42)
2023
-
Evaluation of programmes under the positive parenting initiative in Spain: introduction to the special issue
Psicología educativa, Vol. 29, Núm. 1, pp. 1-13
2022
-
Programas de apoyo familiar basados en evidencias desde el enfoque de la Parentalidad Positiva en España
Avances y desafíos en la educación familiar: Programas basados en la evidencia científica (Tirant lo Blanch), pp. 73-86
2021
-
Evaluation of emotional and psycholinguistic problems in deaf and hard-of-hearing students in the Canary Islands
Heliyon, Vol. 7, Núm. 3
-
Socioeconomic Status, Culture, and Reading Comprehension in Immigrant Students
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Teachers’ and hearing and speech specialists’ attitudes towards and knowledge of sustainable inclusive education for students using hearing devices
International Journal of Inclusive Education
-
Tratamientos Psicológicos Empíricamente Apoyados Para Adultos: Una Revisión Selectiva
Psicothema, Vol. 33, Núm. 2, pp. 188-197
-
Tratamientos Psicológicos Empíricamente Apoyados Para la Infancia y Adolescencia: : Estado de la Cuestión
Psicothema, Vol. 33, Núm. 3, pp. 386-398
2020
-
Calidad de vida, habilidades psicolingüísticas y problemas emocionales en niños y adolescentes con dificultades auditivas
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 72, Núm. 2, pp. 9-27
-
Exploring the emotional problems and mental health needs of elementary school children using cochlear implants or hearing aids in the Islas Canarias
Hearing, Balance and Communication, Vol. 18, Núm. 3, pp. 164-172
-
Health-related quality of life in children who use cochlear implants or hearing aids
Heliyon, Vol. 6, Núm. 1
2019
-
Análisis de factores de empoderamiento de maestros especialistas en la enseñanza inclusiva de niños de 6-16 años con dificultades auditivas
Contextos educativos: Revista de educación, Núm. 24, pp. 45-61
-
Análisis factorial de las actitudes de niños de 6 a 16 años con dispositivos auditivos hacia la educación inclusiva
Aula abierta, Vol. 48, Núm. 2, pp. 129-138
-
Attitudes of children with hearing loss towards public inclusive education
Education Sciences, Vol. 9, Núm. 3
-
Emotional and behavioral difficulties, communication, intelligence, and reasoning in children with hearing difficulties
Education Sciences, Vol. 9, Núm. 3
-
Protocolo de buenas prácticas en parentalidad positiva. Su elaboración y estudio piloto
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 1, pp. 425-436
-
Social inclusion and intercultural values in a school of education
Accessibility and Diversity in Education: Breakthroughs in Research and Practice (IGI Global), pp. 599-612
-
Spain
Managing Children with Developmental Language Disorder: Theory and Practice across Europe and Beyond (Taylor and Francis), pp. 451-459
2018
-
National agency–university partnership for a web-based positive parenting policy and evidence-based practices
Early Child Development and Care, Vol. 188, Núm. 11, pp. 1619-1632
2017
-
Autoetnografía de un formador de maestros
Revista Iberoamericana de Educación, Vol. 73, Núm. 2, pp. 101-117
-
Indicadores y control estadístico para el seguimiento y evaluación de preferencias de aprendizaje de estudiantes universitarios
RED: revista de educación a distancia, Núm. 55