Publications (67)

2022

  1. Conceptual Model-Based Approach to Teaching Multiplication and Division Word-Problem Solving to A Student with Autism Spectrum Disorder

    Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, Vol. 57, Núm. 1, pp. 31-43

2020

  1. Metodologías para la resolución de problemas aritméticos en alumnado con trastorno del espectro autista

    Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 90, pp. 51-58

2019

  1. The Concept of Tens and Hundreds in Students with Down Syndrome

    International Journal of Disability, Development and Education, Vol. 66, Núm. 2, pp. 171-185

  2. Subitisation in Number Tasks in Children with Down Syndrome

    International Journal of Disability, Development and Education, Vol. 66, Núm. 2, pp. 162-170

  3. Razonabilidad numérica

    Números: Revista de didáctica de las matemáticas, Núm. 100, pp. 139-142

  4. Perfiles de sentido numérico en estudiantes de secundaria

    Gaceta de la Real Sociedad Matematica Española, Vol. 22, Núm. 3, pp. 563-579

  5. An exploratory study on strategies and errors of a student with autism spectrum disorder when solving partitive division problems

    Revista Brasileira de Educacao Especial, Vol. 25, Núm. 2, pp. 249-266

2017

  1. Establishing profiles on the use of number sense

    REDIMAT, Vol. 6, Núm. 1, pp. 56-84

  2. Assessment of the Knowledge of the Decimal Number System Exhibited by Students with Down Syndrome

    Qualitative Research in Education, Vol. 6, Núm. 1, pp. 56-85

2016

  1. Focos de investiagación en pensamiento algebraico y numérico en la Universidad de La Laguna

    Investigación en educación matemática: homenaje a Luis Rico (Comares), pp. 319-329

  2. Uso de puntos de referencia y de representaciones gráficas para resolver tareas numéricas en secundaria

    PNA, Vol. 10, Núm. 3, pp. 191-217

  3. Strategies of Number Sense in Pre-service Secondary Mathematics Teachers

    International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 14, Núm. 5, pp. 959-978

2015

  1. Estudiantes con Síndrome de Down resuelven problemas de partición

    Investigación en Educación Matemática XIX