Alicia
Bruno Castañeda
Profesora Titular Universidad
Publicaciones (95) Publicaciones de Alicia Bruno Castañeda
2024
-
Strategies for solving multiplicative problems using a conceptual model-based problem-solving approach. A case study with a student with autism spectrum disorder
ZDM - Mathematics Education
-
Teaching Students With Mild Intellectual Disability to Solve Word Problems Using Schema-Based Instruction
Learning Disability Quarterly, Vol. 47, Núm. 1, pp. 3-15
-
The influence of problem-posing task situation: Prospective primary teachers working with fractions
Journal of Mathematical Behavior, Vol. 73
2022
-
COMPARISON PROBLEM SOLVING BY AUTISTIC STUDENTS
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Conceptual Model-Based Approach to Teaching Multiplication and Division Word-Problem Solving to A Student with Autism Spectrum Disorder
Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, Vol. 57, Núm. 1, pp. 31-43
-
El papel del lenguaje y del contexto en la resolución de problemas en alumnado con trastorno del espectro autista
FPIEM: Formación del Profesorado e Investigación en Educación Matemática, Núm. 14, pp. 71-85
-
GENERALIZATION TROUGH FUNCTIONAL TASKS BY A STUDENT WITH AUTISM
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
PRE-SERVICE PRIMARY TEACHERS POSING PROBLEMS
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Pensemos en unas matemáticas para todo el alumnado
Aportaciones al desarrollo del currículo desde la investigación en educación matemática (Editorial Universidad de Granada), pp. 322-347
-
Pre-service primary teachers posing problems
45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics
-
TEACHING MULTIPLICATIVE WORD-PROBLEM SOLVING TO A STUDENT WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
2021
-
Influencia del contexto en problemas de multiplicación y división: estudio de caso de un alumno con autismo
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 52, Núm. 1, pp. 59-78
-
Relaciones numéricas establecidas por alumnado de primaria
Investigación en Educación Matemática XXIV
-
Respuestas numéricas razonables en alumnado de secundaria
Investigación en Educación Matemática XXIV
-
Strategies for solving addition problems using modified schema-based instruction in students with intellectual disabilities
Mathematics, Vol. 9, Núm. 15
-
Un estudio sobre modelos de enseñanza de los números negativos en la formación de futuros profesores de secundaria
FPIEM: Formación del Profesorado e Investigación en Educación Matemática, Núm. 13, pp. 61-74
2020
-
Metodologías para la resolución de problemas aritméticos en alumnado con trastorno del espectro autista
Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 90, pp. 51-58
2019
-
An exploratory study on strategies and errors of a student with autism spectrum disorder when solving partitive division problems
Revista Brasileira de Educacao Especial, Vol. 25, Núm. 2, pp. 249-266
-
Estimaciones numéricas apoyadas en representaciones gráficas en alumnado de secundaria
Investigación en Educación Matemática XXIII
-
Instrucción basada en esquemas en la resolución de problemas aditivos de cambio en un estudiante con trastorno del espectro Autista
Investigación en Educación Matemática XXIII