Publications (106)

2020

  1. Evaluación del comportamiento de los docentes universitarios en el aula utilizando dos instrumentos de observación

    Innovación docente e investigación en ciencias de la salud: Avanzando en el proceso de enseñanza-aprendizaje (Dykinson), pp. 151-163

  2. Teacher's Physical Activity and Mental Health During Lockdown Due to the COVID-2019 Pandemic

    Frontiers in Psychology, Vol. 11

  3. Programas extraescolares: una alternativa a la respuesta educativa de altas capacidades

    Revista de Educación y Desarrollo, Vol. 52, pp. 19-27

  4. Physical Activity and Well-Being of High Ability Students and Community Samples During the COVID-19 Health Alert

    Frontiers in Psychology, Vol. 11

  5. La detección de altas capacidades por parte de los progenitores: ¿Es exacta su apreciación?

    Acción psicológica, Vol. 17, Núm. 1, pp. 117-132

  6. Examining the most and least changeable elements of the social representation of giftedness

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 13

  7. Evaluation of the effects of grouping high capacity students in academic achievement and creativity

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 11

  8. Emotions and Reactions to the Confinement by COVID-19 of Children and Adolescents With High Abilities and Community Samples: A Mixed Methods Research Study

    Frontiers in Psychology, Vol. 11

  9. Concepción que el profesorado y el alumnado participante en el programa de mentoría ATENEA-ULL tienen de las altas capacidades intelectuales

    TALINCREA, Vol. 6, Núm. 12, pp. 89-102

  10. Cognitive correlates of attention-deficit hyperactivity disorder in children and adolescents with high intellectual ability

    Journal of Neurodevelopmental Disorders, Vol. 12, Núm. 1