FOREyTEAM
Formulación, Resolución de problemas y Tecnología en la enseñanza y aprendizaje de las matemáticas
Publicacións (252) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2024
-
Reflexiones sobre la formulación de problemas de fracciones para educación primaria
Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 103, pp. 16-23
-
Strategies for solving multiplicative problems using a conceptual model-based problem-solving approach. A case study with a student with autism spectrum disorder
ZDM - Mathematics Education
-
Teaching Students With Mild Intellectual Disability to Solve Word Problems Using Schema-Based Instruction
Learning Disability Quarterly, Vol. 47, Núm. 1, pp. 3-15
-
The concrete-representational-abstract sequence for the acquisition of the cardinal principle in preschool children with autism
International Journal of Developmental Disabilities
-
The influence of problem-posing task situation: Prospective primary teachers working with fractions
Journal of Mathematical Behavior, Vol. 73
2023
-
Alfabetizando estadísticamente a niños de 7-8 años a partir de contextos relevantes
Revista complutense de educación, Vol. 34, Núm. 1, pp. 95-108
-
Conéctate a las matemáticas: grafos para resolver problemas
Experiencias educativas de renovación pedagógica y procesos de formación del profesorado (Dykinson), pp. 126-148
-
Editorial [del 114]
Números: Revista de didáctica de las matemáticas, Núm. 114, pp. 5-6
-
Editorial [del 115]
Números: Revista de didáctica de las matemáticas, Núm. 115, pp. 5-6
-
Educación Matemática y Desarrollo Sostenible: identificando nexos desde el ámbito económico
IX CONGRESSO IBEROAMERICANO DE EDUCAÇÃO MATEMÁTICA
-
Evaluando competencias en sostenibilidad presentes en propuestas de aula elaboradas por futuros profesores de matemáticas
Avances de investigación en educación matemática, Núm. 23, pp. 61-83
-
Integrating sustainability in mathematics education and statistics education: A systematic review
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 19, Núm. 11
-
La estadística y la probabilidad y su didáctica en la formación inicial de maestros en España
Matemáticas, Educación y Sociedad, Vol. 6, Núm. 2, pp. 11-27
-
Prospective Secondary School Mathematics Teachers’ Use of Digital Technologies to Represent, Explore and Solve Problems
Problem Posing and Problem Solving in Mathematics Education, pp. 73-90
-
Puntos de encuentro entre la Educación Financiera y la Educación Matemática
Educação Financeira: olhares, incertezas e possibilidades – volume 2 (Akademy Editora), pp. 265-285
-
¿Cómo acabas tu clase?: análisis exploratorio de cómo los profesores de Matemáticas terminan su clase
Experiencias educativas de renovación pedagógica y procesos de formación del profesorado (Dykinson), pp. 512-530
2022
-
COMPARISON PROBLEM SOLVING BY AUTISTIC STUDENTS
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Characterizing Tasks for Teaching Mathematics in Dynamic Geometry System and Modelling Environments
Mathematics, Vol. 10, Núm. 8
-
Conceptual Model-Based Approach to Teaching Multiplication and Division Word-Problem Solving to A Student with Autism Spectrum Disorder
Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, Vol. 57, Núm. 1, pp. 31-43
-
Editorial
Números: Revista de didáctica de las matemáticas, Núm. 112, pp. 5-6